  • Data: 2011-07-10 14:44:51
    Temat: Re: kosztorys
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.07.2011 15:27, Bartek wrote:

    > jeśli szambo ściągniesz z Radomia i instalację zrobisz sam, to powinno
    > wystarczyć.

    w projekcie mam 8m3 - 10m3 betonową kupie za 2500-3000 + podłączenie -
    musi wystarczyć

    > Mało. Mój szwagier niedawno robił wodę i gaz. Zapłacił ok. 5000zł.
    > Odległość budynku od mediów: ok. 8m (gaz) i 18m (woda).

    Rożnie już słyszałem. Jeden robił za 12000 drugi zrobił za 3000.
    Dzwoniłem i pytałem o ceny. Wszystkie papiery są, projekt warunki
    itp,itd. Tylko się podpiąć - musi wystarczyć.

    > Nie wiem ile tych okien, ale wygląda na "dużo za mało" lub "za mało" na
    > najtańsze plastiki.

    Byłem w jednej firmie, to jak gościu wyceniał to średnio mu za m2 wyszło
    350 złotych (białe, 150x150 5-cio komorowe). Nie dawałem jeszcze do
    wyceny to dokładnie nie wiem ale zmieścić w tym się zmieszczę - bo muszę.

    > Za mało. Drzwi wejściowe ok. 2000-4000zł, brama pojedyncza ok. 3000zł.
    > Podwójna ok. 6000zł.

    drzwi i brama może troszkę drożej niż napisałem, co nie oznacza że nie
    kupi tego za 3000.

    > elekryka powinna być ok, pozostałe instalacje - dodaj jeszcze z 5-8 tys.

    w złocie nie bede robił.

    > dołóż z 1000zł

    > pomnóż przez 2, będzie ok.

    > zasobnik z kotłem to koszt. ok 6000zł. nie jestem pewny czy 3tys.
    > wystarczą na grzejniki. Ale może...

    > Jeśli panele, to może wystarczy... Jeśli kafle albo parkiet - pomnóż
    > przez 2.

    > Mój sąsiad budował podobny dom, w sumie chyba 230m2. Stan surowy
    > kosztował go ok. 170 tys. Wykończeniówka prawie 1mln zł :)

    i wykańczał w złocie :)

    > Przede wszystkim masz błędne założenie. Rób kosztorys na dom w wersji
    > full-wypas, ale żeby nie przekroczyć zdolności kredytowej. Na budowie
    > pieniędzy zawsze brakuje.

    Reasumując można za bańke dom wykończyć ale da się za 150-200 tyś. Szału
    nie będzie ale się da. Nie wszystkich stać na full wypas a własny kąt
    chcą mieć.

    > Podczas wykonania, oszczędzaj na czym się da. Co się da - zrób sam.
    > Pieniądze, których nie weźmiesz z banku, w żaden sposób Cie nie obciążą,
    > może z wyjątkiem ubezpieczenia. A w drugą stronę zmienić umowę kredytową
    > jest znacznie trudniej.
    > Roboty podziel na etapy. Na każdym etapie próbuj zaoszczędzić ok. 10% w
    > stosunku do założeń (szukaj tańszych materiałów, targuj się, zrób coś
    > sam). Na całej budowie zaoszczędzisz jakieś 30-40 tys. Wystarczy na
    > ogrodzenie i chodniki.

    I tu dobrze prawisz. Warte zapamiętania.Dzięki.