  • Data: 2011-07-10 14:08:36
    Temat: Re: kosztorys
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin Kloc napisał:

    > No dobra, ale jak ma sie podłogówka do podłogi. Jak rozmawiałem z moim
    > znajomym inżynierem/architektem budownictwa co to wie co z czym się je i
    > planowaliśmy rozklady pomieszczen to mówił, o ile dobrze pamiętam że
    > podłogówka tam gdzie nie powiesisz grzejników (np. kuchnia) I że raczej
    > pod podłogę drewnianą, czy panele nie dawać.

    Podłogówka daje dużo lepszy komfort cieplny w pomieszczeniu, co do
    okładzin na podłogę przy podłogówce, to poszukaj sobie w archiwum -
    cyklicznie sie tutaj przetaczają na ten temat dyskusje i chyba wszystko
    już zostało na ten temat powiedziane...
    Mnie się nie chce po raz n-ty tego powtarzać :-).

    Nie wiem czy mówił to tylko
    > ze względu na koszty czy są jakieś ograniczenia co do wykończenia
    > podłogi z ogrzewaniem podłogowym?

    Po prostu prawdopodobnie facet nie ma praktycznego pojęcia jak działa
    dobrze zrobiona podłogówka.
    Ja mam i jestem zadowolony. Jak masz podłogówkę, to grzejniki już są
    niepotrzebne. :-)

    Nic nie będzie desce jak coś od spodu
    > non stop będzie ją grzało? I druga sprawa. Czy to rzeczywiście ciepłe
    > jest? Wystarczy sama podłogówka? Jak to będzie grzało? Muszę troszkę
    > poczytać i może się zdecyduję na całości. dzięki za info.

    Jak jest dobrze zrobiona to grzeje doskonale, a w parze z kondensatem
    nie ma nic lepszego od podłogówki. Nic niczemu nie zaszkodzi - pamiętaj,
    że na podłogówkę puszczasz wodę o temp ok 30 stC i to wystarcza... na
    grzejniki musisz puścić coś pod 50, żeby dobrze funkcjonowały i wtedy
    idea odzysku ciepła ze skroplin w spalinach pada, bo kondensat najlepiej
    pracuje przy temperaturach poniżej 40 stC.

    pozdrawiam i życzę powodzenia.
    Robert G.