eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;) › Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
  • Data: 2012-04-03 12:52:31
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Średnia temp o jakieś 5 stC niższa, dom 180 m2 obliczeniowych grzane, temp
    >ok 21 stC po całości - na noce spadała do ok 20-19.
    >Grzeję węglem i spaliłem do teraz ok 3150 kg groszku, plus jakieś może ze
    >dwa - do trzech mp drewna z budowy.
    >Bez drewna też by się obeszło, ale byłoby może średnio o pół stopnia
    >chłodniej w chałupie.

    U mnie pierwszy sezon , dom powierzchnia mieszkalna (nie wliczając garażu i
    poddasza które są nieogrzewane) około 105m2. Temperatury w pomieszczeniach
    20,5-22 stopnie , wszystko podłogówka.
    Sezon rozpoczęty na początku października. Do dnia dzisiejszego zużyłem
    około 2,2 tony ekogroszku po 740zł (kupione luzem 3tony).
    Od października kominek nie był używany poza 2 krotnym rozpaleniem kominka w
    połowie marca aby sprawdzić czy zabudowa jest dobrze wykonana.

    Szczerze mówiąc jestem zadowolony z wyniku ..

    Za kilka dni chce zakończyć sezon , a może to za dużo powiedziane ale chce
    wygasić piec aby wysłać sterownik pieca do aktualizacji , więc kilka dni
    zapewne podziała kominek ...