eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;) › Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Date: Sun, 8 Apr 2012 03:52:22 -0700 (PDT)

    W dniu sobota, 7 kwietnia 2012 14:53:56 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Od _września_ (a ty masz dane od listopada) za gaz na ogrzewanie +

    Bo od listopada zaczal sie sezon. Dokladnie od 1-go, taki *mocno* na pol gwizdka bo
    od 1 listopada do 18-go (skad mam juz dane o pompie) trzy razy na 3h odpalilem
    kominek. No to dolicz te 30 pln jakbym juz notowal dane z pompy ;) Zima bardzo pozno
    sie zaczela.

    > gotowanie (na czym gotujesz?) + ciepła woda (wodę też sobie pompą
    > ogrzewasz?) zapłacili niecałe 3000.

    Piecyk elektryczny. Nie wchodzac w szczegoly to akurat gotowanie wychodzi taniej na
    elektrycznym (wieksza sprawnosc), szczegolnie w drugiej taryfie (a akurat 13-15 u
    mnie sie gotuje najwiecej).

    > OK, czyli załóżmy że dla ich domu ogrzewanie byłoby 2x tańsze (chociaż
    > nie mam zaufania do twojego oświadczenia, że masz 2x większą
    > powierzchnię - twoje 100% różni się od 100% reszty świata ;-> ) czyli

    http://szyna.civ.pl/projekt - se policz. Po podlogach mam (juz odliczajac
    przedscianki na poddaszu) 360m2. Piwnice uzytkowe - wysokie na 2,6mb. No ale
    wszystkiego nie ogrzewam lub nie ogrzewam do konca. Wiec 50% jest do porownania OK.

    > 1000zł. To daje 2000zł oszczędności rocznie czyli zwrot inwestycji to
    > jakieś 10 lat. No, trochę mniej, bo piec gazowy tez nieco kosztuje. Jaką
    > masz gwarancję na to urządzenie? Będzie z 10 lat? ;->

    2 lata. I co z tego ? :) Znam instalacje 15-to letnie ktore dzialaja bezawaryjnie.

    > Wiesz, dla tych co nie mają prądu w granicy tylko np. 5km dalej bardziej
    > może się opłacić gaz z butli niż czekanie 2 lat na dociągnięcie prądu do
    > pompy ciepła lub pompowanie na agregacie prądotwórczym ;->

    ROTFL :)) Ochlon stary bo zapedziles sie i nie wiesz chyba co piszesz. A przez te 2
    lata to co beda robic w tym domu bez pradu ? Swieczkami oswietlac chate? :D Ja tam
    zakladam ze kazdy prad w domu ma.

    > Jeśli chcesz uczciwie porównywać - załóż jednakową dostępność wszystkich
    > popularnych mediów.

    No leze i kwicze :) Nie znam domu ktory nie ma pradu. Znam wiele domow ktore nie maja
    gazu. Moze w Twoich stronach jest inaczej, nie wnikam :)

    [...]
    > (ogrzewam drewnem i w przeliczeniu na twoją powierzchnię mam koszta
    > niższe od twoich... a i tak grzeję nieekonomicznie, bo nie mogę bardziej
    > "przykręcić" ogrzewania i mam za ciepło - jakbym miał większy dom wyszło
    > by mi taniej).

    Twoje ogrzewanie wogole nie jest brane pod uwage jezeli juz zakladamy wyscig "kto
    taniej", bo jest z innej kategorii - kategorii "obslugowe, malo komfortowe". Mnie ta
    kategoria nie interesuje :) Sasiad pali smieciami i ma jeszcze taniej - moze
    zaczniesz?

    > ROTFL
    > Ziuuuuuuum! Obudź się!
    > Koszta stałe (niezależne od powierzchni) przy instalacji systemu ogrzewania.

    Koszta stale eksploatacji. W gazie to bodaj 600-700 pln / rok. U mnie to 0 pln / rok
    bo prad i tak miec kazdy musi.

    > PS: i odpowiedz, czym grzejesz wodę do mycia i na czym gotujesz jedzenie.

    CWU grzeje pompa, to chyba oczywiste. Koszta przeze mnie podawane to naturalnie
    uwzgledniaja. A gotuje pradem - ze sprawnoscia 100% :D
    pozdr.

    --
    Adam