eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
  • Data: 2012-08-30 09:35:49
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:k1l95i$v4a$...@u...news.interia.pl...

    news:k1l67l$rst$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Hę? To Tobie przeszkadzają plany, mnie się podobają, więc to Ty się wynieś
    > gdzieś gdzie nie ma przepisów planistycznych.

    > Ty chcesz budować dom taki jaki się Tobie podoba tam gdzie inni go nie
    > chcą.

    > Inni znaczy kto? Sasiedzi, czy urzednicy?

    A ci urzędnicy to z nadania Carskiego, czy jak?

    > Nie spotkalem sie z glosowaniem spolecznosci na temat wygladu
    > nowopowstajacego osiedla, bo chocby takiej spolecznosci po prostu nie ma.
    > Zastajesz plan ustalony przez czyjes widzi mi sie i nie masz na to wplywu.

    Oczywiście, że masz. Jeśli masz lepszą wizję to podziel się nią z
    mieszkańcami i jeśli _większość_ będzie tego samego zdania co ty to możecie
    przegłosować zmianę lokalnej władzy.

    > Wysokosc i odleglosc OK, bo masz pewnosc, ze w zaden techniczny sposob nic
    > nie zakloci krajobrazu Twoje dzialki. Cos w stylu, ze nie stanie tam
    > Manhatan, a bedzie to jedynie osiedle domow jednorodzinnych. Ksztalt dachu
    > i jego kolor nie zasloni Twojej dzialki, nie sprawi, ze bedziesz graniczyl
    > z parkingiem centrum handlowego za pol roku. Slowem moze jedynie
    > ograniczac Twoje paranoidalne wyobrazenia o ladzie przestrzennym swiata.

    Aha, czyli wystarczy mieć odpowiednio dużą działkę i można postawić
    hipermarket na osiedlu domków jednorodzinnych wystarczy, że będzie miał max.
    dwie kondygnacje i zachowane odległości od granic? Już z tego przykładu
    wynika, że dochodzi kolejne kryterium - maksymalna powierzchnia lub
    kubatura. Idźmy dalej oczyszczalnia ścieków też ma zachowane odległości i
    wysokość więc co, też ją można budować gdzie się chce? I tak dalej... Jak
    miałem naście lat to też byłem anarchistą który uważał, że na jego ziemi
    wszystko mu wolno, ale później dorosłem. Moja wolność kończy się tam, gdzie
    zaczyna się Twoja.

    Wróćmy do tego kształtu i koloru dachu. Ja nie uważam, że jeden kształt albo
    kolor jest lepszy od innego, ale że okolica powinna być spójna. Zobacz np.
    alpejskie wioski i wyobraź sobie teraz tam betonową kostkę. Naprawdę
    uważasz, że tam nie powinno być ograniczeń? Albo czy przy rynku w Krakowie
    ktoś może wyburzyć kamienicę by postawić tam blaszany bungalow?

    Pozdrawiam
    Ergie