eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Data: 2023-12-21 18:29:05
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 20.12.2023 o 07:54, Cavallino pisze:
    > W dniu 19-12-2023 o 21:24, Pete pisze:
    >> W dniu 19.12.2023 o 07:40, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 18-12-2023 o 20:46, Pete pisze:
    >>>
    >>>> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do
    >>>> celu :)
    >>>
    >>> Ale dlatego, że nie mogą się naładować, czy dlatego, że w domu będzie
    >>> taniej?
    >>
    >> Pewnie jedno i drugie, bo przede wszystkim chodzi o zasięg.
    >
    > Takie jest zdanie kogoś kto nie ma zielonego pojęcia w temacie.
    > A fakt jest taki, że podczas normalnej jazdy, wiesz jaki masz zasieg i
    > że musisz się naładować, mniej więcej też gdzie.

    Tylko, że nie każdy ma ochotę na przystanek na obiad w drodze z pracy do
    domu, bo mu 10 km zasięgu zabraknie.

    >
    > I jeśli tego nie robisz, to dlatego że tak wybrałeś, a nie dlatego że
    > się nie da.

    Oczywiście, można codziennie wracać z pracy 40m albo 1h40m. Szkoda życia.

    >
    > Tak jak z tankowaniem - jak musisz, to tankujesz i nie robisz z tego
    > dramatu.

    Tylko, że:
    a. tankowanie nie zajmuje ~1h
    b. ogrzewanie zimą nie kosztuje ~50% wyższego spalania
    c. cały zbiornik paliwa wystarczy na codzienny dojazd do pracy i powrót :D

    >
    >>
    >>> Bo to jakby nie to samo, a to jest podstawowy powód że "jakoś dojadę".
    >>
    >> Dojechać, to dojedzie, ale żeby wróci, to musi iść na obiad ;)
    >
    > Generalnie przerwy w podróży trzeba robić niezależnie od rodzaju napędu.
    > Przynajmiej tak mają normalni ludzie.

    No jak komuś zasięg spada do mniej niż 200km i pi razy drzwi tyle robi
    dziennie, to już musi albo jeździć lodówką, albo doładować, żeby wrócić
    do domu.

    >
    > Zasięg w bev  tak jest daleko większy, niż moje potrzeby - po 200 km
    > ciągiem mi już za długo i warto gnaty rozprostować.

    Ja piszę o osobach, które codziennie muszą pracować autem, które wg
    producentów ma zasięg 370km a w zimie robi raptem 200. I jest problem,
    bo tyle codziennie właściciel robi km.
    >
    >>
    >>>
    >>> Mnie też się czasem zdarza się toczyć (ale ogrzewania nie wyłączam,
    >>> bo to robi niewielką różnicę).
    >>> Ale w ice też się zdarzało, gdy ceny paliw na trasie były dużo wyższe
    >>> niż koło domu.....
    >>>
    >>
    >> Ale w ICE nikt na ogrzewaniu nie oszczędza.
    >
    > Bo nie może.

    Bo nie musi. Ma za darmo, jak BEV ma prąd z PV.

    > Gdyby mógł obciąć zużycie w takim przypadku, to tak by zrobił.
    > W zamian wloką się 60-tką, bez klimy latem itd.

    to o BEV? :)


    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1