    Date: Mon, 14 Jul 2014 23:04:24 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: o jeziorze

    W dniu 2014-07-14 11:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko że ci "drudzy" to "wierzą" w takim samym sensie jak "wierzą" że
    > nie ma magicznych, niewidzialnych, różowych jednorożców - koncepcja
    > jest absurdalna a ponadto dowodów brak.
    >
    > Pisząc wprost: cytujesz klasyczną religijną manipulację twierdząc, że
    > brak wiary jest wiarą. Dlaczego?

    Bo nie ma niezbitego dowodu na to, że Bóg nie istnieje.
    Jest za to niepodważalny dowód na istnienie ogromnej siły stwórczej,
    przewyższającej ludzki rozum, która doprowadziła do powstania
    wszechświata i w efekcie nas samych.
    Czym, kim jest ta siła nie wiemy, ale nie da się jej zaprzeczyć. Jedni
    tę siłę będą nazywali po prostu "siłą stwórczą", a inni "bogiem" lub
    "Bogiem" nadając mu cechy ludzkie (antropomorficzne) i modląc się do niego.
    Zatem mamy już dowód na to, że "siła stwórcza" lub jak kto woli "bóg"
    istnieje. Nie ma zaś dowodu, że ten bóg posiada cechy antropomorficzne
    tak jak wyobrażają to sobie Katolicy, a my, ludzie jesteśmy stworzeni na
    jego podobieństwo i jest Bogiem.

    Reasumując:
    Nie ma dowodu na istnienie Boga w sensie w jaki rozumie to KK czy
    jakiekolwiek inne wyznanie.
    Nie ma też dowodu na to, że Bóg nie istnieje w sensie takim jak rozumie
    to KK czy też inne wyznanie.
    Jest natomiast dowód na to, że bóg jako siła stwórcza istnieje i tego
    dowodu nie da się obalić, ani zaprzeczyć.
    Jeżeli uważasz, ze to co napisałem nie jest prawdą to udowodnij to i
    przedstaw dowody, których nie da się obalić.

    > Podobnie jak na nieistnienie Latającego Potwora Spaghetti. Który
    > dodatkowo nie jest wewntrznie sprzeczny jak Jahwe ;)

    Jeżeli pod pojęciem Latający Potwór Spaghetti rozumiesz siłę stwórczą to
    nie da się zaprzeczyć, że Latający Potwór Spaghetti nie istnieje :)
    Jeżeli zaś rozumiesz jako Boga, posiadającego cechy ludzkie to nie ma
    dowodu na jego istnienie, ani dowodu na jego nieistnienie :)