eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieo jeziorze › Re: o jeziorze
  • Data: 2014-07-15 08:13:17
    Temat: Re: o jeziorze
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 07:41:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > > Mnie natomiast jeszcze bardziej razi nieznajomo�� doktryn Ko�cio�a
    > > Katolickiego przez osoby deklaruj�ce si� jako Katolicy.

    > widze ze do mnie pijesz - dawaj w punktach te niezgodnosci.
    >

    ok, znalazlem pytania w tamtym watku
    >Wskaż więc w którym miejscu katechizm KK dopuszcza możliwość stosowania
    >środków antykoncepcyjnych?

    KK nie dopuszcza do stosowania srodkow antykoncepcyjnych, ze niby ja to napisalem?
    Link dawaj. Ba, powiem wiecej, nawet metody naturalne moga byc (z punktu widzenia
    katolika) złe.

    >Wskaż w którym miejscu katechizmu KK dopuszcza aborcję.

    Par 2263 katechizmu.
    masz tu jakis cytat:
    Jeśli stoimy przed wyborem między życiem dziecka a życiem matki, etyka dopuszcza
    wybór życia kobiety. Etycy powołują się tu na tzw. zasadę podwójnego skutku.
    Sformułował ją w XIII w. św. Tomasz z Akwinu w "Sumie teologicznej". Odnosiła się ona
    do zabójstwa agresora. Św. Tomasz dopuszczał sytuację, że z samoobrony może wyniknąć
    dwojaki skutek: zachowanie własnego życia oraz zabójstwo napastnika. Pierwszy skutek
    jest zamierzony, a drugi niezamierzony.

    Zasadę podwójnego skutku przytacza Katechizm Kościoła Katolickiego. Odnosi się ona
    także do sytuacji, gdy zagrożone jest życie matki będącej w ciąży. Przy czym należy
    podkreślić, że poczęte dziecko nie jest w żadnej sytuacji niesprawiedliwym agresorem.

    -- Zgodnie z tą zasadą Kościół dopuszcza np. sytuację, gdy istnieje konieczność
    usunięcia macicy zaatakowanej przez nowotwór, nawet gdy kobieta jest w ciąży, co
    oznacza śmierć dziecka. Zaniechanie działań medycznych mogłoby spowodować śmierć
    zarówno matki, jak i dziecka -- wyjaśnia profesor teologii moralnej ks. Stanisław
    Warzeszak. I tłumaczy, że śmierć dziecka, która jest następstwem działania
    medycznego, nie jest działaniem zamierzonym, lecz tzw. drugim skutkiem, czyli z
    moralnego punktu widzenia działaniem dopuszczalnym.

    Zdecydowanie odpiera on zarzuty, że stosowanie w takim przypadku zasady podwójnego
    skutku to próba uspokojenia sumienia, a podjęte działanie sprowadza się ostatecznie
    do aborcji. -- To są dwie zupełnie inne sytuacje, diametralnie różniące się
    motywacjami. W przypadku aborcji celem jest zabicie dziecka nienarodzonego, w
    przypadku zastoso-wania zasady podwójnego skutku celem jest ratowanie życia, a utrata
    innego nie jest zamierzonym działaniem -- wyjaśnia różnice.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1