    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Wed, 21 Oct 2009 16:03:05 +0200
    <hatfoe$6sr$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hatgn6$tsa$1@news.onet.pl>
    <c...@d...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <b...@g...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <e...@w...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <2...@o...googlegroups.com>
    <hbme41$nr3$1@news.onet.pl>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <hbmpal$rb2$1@news.onet.pl>
    <5...@p...googlegroups.com>
    <hbmtg7$mvs$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <c...@o...googlegroups.com>

    Piotr wrote:

    > Zdaje się, że w miastach trudno znaleźć posesję, przy której nie
    > byłoby chodnika. Więc problem polega raczej na tym, że nie wszędzie
    > jeszcze są chodniki.

    Za to obowiązek odśnieżania ma właściciel takowej. Nie mieszkańcy,
    użytkownicym, tylko właściciel. I wbrew pozorom, bywają takie posesje bez
    chodników.

    > Natomiast wspólnie łatwiej odśnieżyć drogi, bo robi się to maszynowo -
    > jest więc sens zrzucić się (poprzez gminę) na firmę, która to zrobi.

    A u mnie w gminie mają taki mini traktorek z wichajstrem do odśnieżania
    chodników. Widać da się.

    > Moje argumenty nie dotyczą więc istoty: wiadomo, że chodniki powinny
    > być odśnieżone. Dyskusja dotyczy tylko tego, czy będzie skuteczniej,
    > jeśli ludzi zrzucą się na firmę, czy jeśli zorganizują odśnieżanie
    > indywidualnie.

    Problem polega na tym, że nie ma dyskusji, tylko jest prawo z poprzedniej
    epoki, gdzie wlaściciel prywatny to był burżuj i swołocz, więc trzeba mu
    było dowalić mandatem za gminny nieodśnieżony chodnik. Nikt ludzi nie pyta,
    czy wolą odśnieżyć, czy chodzić w śniegu po kolana, ale mieć ten obowiązek z
    głowy.

    > "Przed domem" - miałem na myśli oczywiście "przed posesją".

    Ja na szczęście przed posesją mam drogę bez chodnika. Za to przy okazji
    licznych wyborów władze się starają i okazuje się, że jednak da się nawet na
    wioskach drogi odśnieżyć, chociaż i tak najbardziej niezawodny jest sąsiad z
    ciągnikiem, bo gmina odsnieży, jak sie wyrobi tam, gdzie to bardziej
    potrzebne, a sasiad jak chce dojechac do głównej drogi, to i tak przekopać
    się musi.

    > Ani
    > staruszka, ani młody gniewny nie mają obowiązku obowiązku odśnieżać.
    > Mają tylko obowiązek utrzymania w odpowiednim stanie.

    Gra słów. Taka propaganda.

    > Jak to zrobią,
    > to już ich sprawa. Jeśli staruszka mieszka w bloku, to przecież też na
    > to płaci, prawda? I to nawet jeśli w ogóle nie wychodzi z domu.

    Ale wtedy płacą wszyscy uprtawnieni do korzystania z chodnika. Jak staruszka
    ma kamienicę i w niej fafnaście mieszkań, to ona musi zadbać o chodnik, a
    nie jej fafdziesieciu lokatorów. A to ona płaci podatek od nieruchomości , a
    nie oni, nie?

    Reasumujac - uważam to prawo za niesprawiedliwe i warte zmiany. Wobec prawa
    wszyscy powinni być równi i nie widzę powodu do karania kogoś tylko dlatego,
    że posiada nieruchomość.

    Justyna