  • Data: 2009-10-22 09:53:11
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Paź, 10:29, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty dziekujesz, ale wygląda na to, że jesteś w miniejszości.
    W tej dyskusji oczywiście jestem w mniejszości. Ale tak w ogóle to
    chyba jednak nie, bo inaczej ludzie by to prawo zmienili, prawda?
    Zdaje się też, że właściciele domów jednorodzinnych nie korzystają
    masowo z usług firm odśnieżających, więc najwyraźniej wolą robić to
    sami.

    > W takim razie zmusza do ponoszenia kosztów. Co na jedno wychodzi.

    Teraz prawo zmusza ludzi, żeby sami dbali o chodnik (mają wybór: mogą
    zapłacić albo sami to zrobić). Ty chcesz ich zmuszać, żeby na to
    płacili (i nie mieli wyboru). Jeśli na jedno wychodzi - to po co ta
    dyskusja? A jeśli nie na jedno, to dlaczego chcesz mnie pozbawiać
    wyboru?

    > Na wspólnej własności, to masz coś do gadania. Mozesz się na przykład umówic
    > ze współwłaścicielami, że macie głęboko schowany obowiązek odśnieżania, i od
    > dziś wydeptujecie tylko ścieżkę przy okazji. I nikt nikomu z tego powodu
    > mandatu nie wręczy. Ale masz prawo do własnych poglądów i bycia darmowym
    > robotnikiem.

    Własność polega na tym, że możesz korzystać. Korzystasz z chodników?
    To wyobraź sobie, że gmina bierze na siebie obowiązek dbania o
    chodniki, ale jednocześnie zakazuje Ci po nich chodzić. Natomiast co
    do umawiania się: oczywiście, że możesz się umówić, że masz obowiązek
    odśnieżania głęboko schowany. Z tym że ludzie (właśnie poprzez to
    prawo) umówili się już wcześniej inaczej. Wychodzi na to, że to jednak
    Ty jesteś w mniejszości. Ale jeśli uważasz inaczej - przecież prawo
    można zmienić, nie?

    > Zapłaciłam za to całą masę różnej maści podatków po to, żeby urzędasy w
    > mojej gminie ruszyły głowami za swoje pensje i wymyśliły sposób na
    > odśniezanie, zamiast mnozyc pomagierów do przewalania papierów z kupki na
    > kupkę.

    Z tą uwagę to zwróć się raczej do swojej gminy, bo wylewanie żali
    tutaj jest niezbyt skuteczne.

    > A co mnie inny kraj obchodzi - mieszkam tutaj i tutaj nie podoba mi się
    > nierówne traktowanie obywateli.

    Jeśli na odśnieżanie chodników płaciliby wszyscy, to też byłoby
    nierówno, bo przecież nie wszyscy mają je obok swojego domu, prawda? W
    ogóle nie wszycy korzystają z chodników, a na pewno nie wszyscy - w
    jednakowy sposób. Więc dlaczego taki podatek miałby być sprawiedliwy?

    Ja jestem w tej dyskusji w o tyle dobrej sytuacji, że moje i tak jest
    na wierzchu. Ale kto wie - może za parę lat, dzięki Waszemu
    społecznemu ruchowi to prawo się zmieni. Wtedy powrócę do
    przekonywania. Na razie życzę powodzenia w przekonywaniu innych.

    Piotr