  • Data: 2009-10-21 19:27:07
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 12:03:38 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):
    > Tłumaczyłem dwa razy, ale wyjaśnię trzeci raz: jeśli gmina potrzebuje
    > więcej czasu, to ja dziękuję. W odśnieżaniu chodzi o to, żeby śnieg

    I niby prywatny właściciel w chwili gdy zobaczy opady śniegu to zwolni się
    z pracy albo przerwie urlop by natychmiast odśnieżać?

    > O ile pamiętam z lekcji historii, pańszczyzna to obowiązek pracy na
    > rzecz pana. Przepis, o którym mówimy, nikogo nie zmusza do osobistej
    > pracy.

    W praktyce zmusza właśnie do osobistej pracy. Jojczysz że gmina nie znajdzie
    setek chętnych na odśnieżanie, a tymczasem uważasz że każdy bez problemu
    znajdzie odpowiedniego odśnieżacza? Już nie mówiąc o tym jak drogi to
    "luksus"...

    > A obowiązek dotyczy własności nie cudzej (pańskiej), tylko
    > wspólnej. Więc nie, nie pańszczyzna. Być może coś pokręciłem, jeśli
    > tak - popraw mnie.

    Ale to gmina się rządzi na tych chodnikach a ja mam jej te chodniki
    sprzątać. Tak, jej a nie sobie - bo ja z chodnika przy swoim domu raczej nie
    miałbym po co korzystać.

    > Za uprzętnięcie śniegu nie zapłaciłaś - to nie wchodzi w skład podatku
    > od nieruchomości. Dodatkowy podatek jest właśnie po to, żeby
    > odśnieżyć. Posiadacze nie są tacy sami, bo niektórzy mają chodnik
    > przed posesją (co jest wygodne), a inni nie.

    Jeśli to jest dla wygody właściciela to niby czemu ma pod przymusem sobie tę
    wygodę zapewniać? A prawda jest taka, że z chodnika przed posesją X jej
    właściciel raczej nie korzysta - tylko inni, w tym tacy którzy nie mają
    żadnej posesji. I dlatego za odśnieżanie powinni płacić solidarnie ci którzy
    z chodników korzystają (czyli - w uproszczeniu - wszyscy), a nie tylko wąska
    "ukarana" chodnikiem grupa.

    > Przepraszam, ale zaproponuję jeszcze raz to, co innym moim
    > adwersarzom: Podaj mi przykład kraju o podobnym klimacie, w którym
    > mieszkańcy nie muszą sprzątać śniegu przed swoimi posesjami.

    Nie wiem jak jest w Niemczech, ale znajomi twierdzą że żadnego przymusu nie
    ma a chodniki sprząta miasto.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944