  • Data: 2009-10-21 19:03:38
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Paź, 18:32, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Gmina bierze za to pieniadze. Nie nie potrafi, tylko potrzebuje więcej czasu
    > na odśnieżenie. Nawet drogi krajowe i powiatowe maja swoją kolejność
    > odśnieżania, nie wiem, czemu miałoby to nie dotyczyć dróg do wsi i
    > chodników?
    Tłumaczyłem dwa razy, ale wyjaśnię trzeci raz: jeśli gmina potrzebuje
    więcej czasu, to ja dziękuję. W odśnieżaniu chodzi o to, żeby śnieg
    usunąć szybko, żeby dało się przejść czy wyjechać. Jeśli po każdym
    większym opadzie będę musiał sam odśnieżać, bo inaczej traktor z
    wichajstrem przyjedzie do mnie za tydzień, to to nie ma sensu.

    > Taka pańszczyzna, nie?

    O ile pamiętam z lekcji historii, pańszczyzna to obowiązek pracy na
    rzecz pana. Przepis, o którym mówimy, nikogo nie zmusza do osobistej
    pracy. A obowiązek dotyczy własności nie cudzej (pańskiej), tylko
    wspólnej. Więc nie, nie pańszczyzna. Być może coś pokręciłem, jeśli
    tak - popraw mnie.

    > Podatek to podatek. Mam nieruchomość, to płacę, pracuję, to płacę, proste.
    > Ale skoro juz zapłaciłam, to z jakiej paki nadal chcesz mnie obciązac
    > dosatkowa karą? W dodatku nierównej wartości dla takich samych posiadaczy?

    Za uprzętnięcie śniegu nie zapłaciłaś - to nie wchodzi w skład podatku
    od nieruchomości. Dodatkowy podatek jest właśnie po to, żeby
    odśnieżyć. Posiadacze nie są tacy sami, bo niektórzy mają chodnik
    przed posesją (co jest wygodne), a inni nie. Ci pierwsi za tę wygodę
    płacą w ten sposób, że muszą chodnik odśnieżyć dla siebie i - o zgrozo
    - dla innych. Oczywiście, że ktoś może uznać, że to żadna wygoda. Ale
    zaręczam Ci, że gdyby zamiast obowiązku odśnieżania był po prostu
    wyższy podatek, znaleźliby się tacy, którzy by mówili: "nie chcę
    płacić za odśnieżanie chodników, bo pod moim domem nie ma chodnika".

    Przepraszam, ale zaproponuję jeszcze raz to, co innym moim
    adwersarzom: Podaj mi przykład kraju o podobnym klimacie, w którym
    mieszkańcy nie muszą sprzątać śniegu przed swoimi posesjami.

    Piotr