    From: Piotr <s...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Wed, 21 Oct 2009 08:44:59 -0700 (PDT)
    <hatfoe$6sr$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hatgn6$tsa$1@news.onet.pl>
    <c...@d...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <b...@g...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <e...@w...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    <2...@o...googlegroups.com>
    <hbme41$nr3$1@news.onet.pl>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <hbmpal$rb2$1@news.onet.pl>
    <5...@p...googlegroups.com>
    <hbmtg7$mvs$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <c...@o...googlegroups.com>
    <hbn4f8$9i1$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    On 21 Paź, 16:03, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > A u mnie w gminie mają taki mini traktorek z wichajstrem do odśnieżania
    > chodników. Widać da się.
    Jasne, że się da. Pytanie, czy to jest wydajne, to znaczy czy wszędzie
    takie traktorki potrafią szybko odśnieżyć. Jeśli potrafią całą gminę -
    wycofuję się z mojej opinii.

    > Problem polega na tym, że nie ma dyskusji, tylko jest prawo z poprzedniej
    > epoki, gdzie wlaściciel prywatny to był burżuj i swołocz, więc trzeba mu
    > było dowalić mandatem za gminny nieodśnieżony chodnik. Nikt ludzi nie pyta,
    > czy wolą odśnieżyć, czy chodzić w śniegu po kolana, ale mieć ten obowiązek z
    > głowy.

    To jest prawo z poprzedniej epoki w tym sensie, że z XIX wieku. Jak
    komuna je wykorzystywała, to inna sprawa.

    > Ja na szczęście przed posesją mam drogę bez chodnika. Za to przy okazji
    > licznych wyborów władze się starają i okazuje się, że jednak da się nawet na
    > wioskach drogi odśnieżyć, chociaż i tak najbardziej niezawodny jest sąsiad z
    > ciągnikiem, bo gmina odsnieży, jak sie wyrobi tam, gdzie to bardziej
    > potrzebne, a sasiad jak chce dojechac do głównej drogi, to i tak przekopać
    > się musi.

    No właśnie, czyli przekonujesz mnie, że gmina powinna odśnieżać
    chodnik (i brać za to pieniądze), a potem piszesz, że nawet drogi nie
    potrafi odśnieżyć. Czyli nagle się zmieni, tak? W praktyce podatki by
    wzrosły, a odśnieżalność chodników - nie.

    > Ale wtedy płacą wszyscy uprtawnieni do korzystania z chodnika. Jak staruszka
    > ma kamienicę i w niej fafnaście mieszkań, to ona musi zadbać o chodnik, a
    > nie jej fafdziesieciu lokatorów. A to ona płaci podatek od nieruchomości , a
    > nie oni, nie?
    To akurat racja, że sprzątanie śniegu jest rodzajem podatku od
    nieruchomości.

    > Reasumujac - uważam to prawo za niesprawiedliwe i warte zmiany. Wobec prawa
    > wszyscy powinni być równi i nie widzę powodu do karania kogoś tylko dlatego,
    > że posiada nieruchomość.
    Podatek od nieruchomości też jest tego rodzaju karą, prawda? Płacisz
    tylko za to, że masz. Nie widzę różnicy.

    Piotr