    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Fri, 23 Oct 2009 15:22:41 +0200
    <hbpjf8$65n$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <a...@f...googlegroups.com>
    <hbq3vb$hfc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <a...@l...googlegroups.com>
    <hbrqd2$50b$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <f...@o...googlegroups.com>

    Piotr wrote:

    > Właściciel ma utrzymać chodnik w należytym stanie. Dlatego - na
    > przykład w przypadku wspólnot - pobiera się od wszystkich mieszkańców
    > składkę i odśnieżanie zleca firmie.

    I co, jest tam napisane składka na odśnieżanie?

    > No, to mają, co chcą, zimą śnieg, latem błoto. W następnej kolejności
    > niech oprotestują obowiązek wywozu śmieci i opróżniania szamb.

    Ja myslę, ze maja po prostu ulicę bez chodnika. W dodatku odśnieżoną bez
    koniecznosci własnoręcznego machania łopatą.;-)

    > Zobacz, co pisałem wyżej. Oczywiście, za chodnik odpowiada właściciel,

    Właścicielem chodnika jest gmina.

    > Ten argument mnie, oględnie mówiąc, niezbyt przekonuje.I proszę, nie
    > odpowiadaj "Jesteś pewny?"

    Nie zależy mi na przekonaniu Ciebie, uważam to za niewykonalne. A "jesteś
    pewny" dotyczyło wywozu szamb. Stwierdziłeś coś, o czym ja wiem, że bywa
    zupełnie inaczej.

    > Prawdę mówiąc, uważam, że złośliwie udajesz, że nie
    > rozumiesz tego, co piszę.

    Rozumiem, co piszesz, ale uporczywie się z Twoim zdaniem nie zgadzam.

    > Tylko że zapłaciłaś za "coś", a wymagasz czegoś innego. Równie dobrze
    > mogłabyś powiedzieć: skoro płacę podatki, to chcę mieć za darmo
    > opróżnione szambo, wywiezione śmieci i żeby mi gmina płot malowała od
    > zewnątrz dwa razy do roku.

    Szambo, śmieci i płot są MOJE. Chodnik jest gminy. Jeśli nie rozumiesz tej
    różnicy, to nie ma sensu dalej rozmawiać.

    Justyna