    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Date: Wed, 26 Sep 2012 13:51:18 +0200

    >1. Hydraulik chce układać rurki ogrzewania na całości podłogi, również pod
    >szafkami kuchennymi, pod wanną, prysznicem itd. Nie tak gęsto jak na
    >otwartej podłodze, ale jednak trzeba dać rurki, bo w przeciwnym razie
    >pojawi się tam grzyb, pleśń, wilgoć itp.

    No i ma rację ...

    Ja też mam wszędzie , łącznie pod meblami.
    Pod wanną , prysznicem także.
    Sam chciałem bo dodatkowo grzeje (milej się stoi w kabinie ;) a w razie
    jakiejś wilgoci wysuszy :)

    W innych pomieszczeniach też przecież będziesz miał meble i pod nimi też
    będzie podłogówka :)
    Po to się robi na całości aby nie było jakiś zimniejszych odczuwalnie miejsc

    >3. W całości domu planuję podłogówkę, ale jednak dodatkowo chcę dać 4
    >kaloryfery na cały dom (w tym dwa drabinkowe do łazienek). Mój hydraulik
    >proponuje aby wszystkie kaloryfery zasilić wodą z podłogówki. Wtedy kocioł
    >będzie pracował najwydajniej (na niskiej temperaturze).

    I znów ma rację :)

    Jak będziesz miał piec na gaz kondensacyjny to piec taki uzyskuje najlepszą
    sprawność przy niskiej temp. zasilania.
    Jak chcesz mieć grzejniki i na nich wyższą temp niż na podłogówce to nie ma
    sensy kupować pieca kondensacyjnego bo nie wykorzystasz jego zalet ...
    Niestety ma to swój minus bo grzejniki trzeba będzie mooooooooocno
    przewymiarować ...

    >4. Garaż planowałem nieogrzewany (jest w bryle domu, ocieplenie z zewnątrz
    >15cm styropianu), ale hydraulik twierdzi, że kaloryfer w garażu to
    >konieczność, bo mróz na pewno wejdzie i uszkodzi rury. Rurę wodociągową
    >która wchodzi do budynku mam tuż przy bramie garażowej.

    Ja mam garaż nie ogrzewany , ale nie mam ocieplenia podłogi w garażu i
    korzystam z "geotermii" ...
    Jak masz ocieplenie w podłodze w garażu to potrzebne CI ogrzewanie ...