  • Data: 2010-06-20 23:03:27
    Temat: Re: opłacalność studni
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:hvko5e$24$1@inews.gazeta.pl...
    > tak widziałęm Maniek się chwalił ale ...
    > wykopanie studni - kilka tysięcy

    Kilka tysiecy to studnia glebinowa. Do podlewania ogrodka takiej zwykle nie
    potrzebujesz o ile wode masz na sensownym poziomie. Lustro powinno byc nie
    nizej jak 7m inaczej pompe albo trzeba obnizac kopiac dol w ziemi zeby te 7m
    bylo, albo wierci sie glebinowa i instaluje pompe glebinowa. Do ogrodka sie
    nie oplaca, wyjdzie pare tysiecy.

    > zbiornik też
    > potem żeby podlewać - koszt pradu do pompy

    Woda z wodociagu u mnie kosztuje ok. 2,6/m^3. Wody ze studni przez godzine
    napompuje na oko jakies 3m^3. Moc pompy 1,3kW. 1,3 razy koszt 1kWh dzielone
    na 3 to koszt orientacyjny 1m^3 ze studni.

    > ja nie wiem czy na całę życie nie starczy to żeby normalnie płacić za wode

    To nie pierwsza moja studnia i jak do tej pory od kilkunastu lat zadna nie
    wyschla.

    Pozdro.. TK