  • Data: 2009-03-14 21:59:05
    Temat: Re: piec
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "JareK" napisał:
    > Możesz rozwinąć ten wątek, bardzo mnie zaciekawiłeś.

    najprostrzy przykład:
    masz dom i wiesz ile potrzebujesz ciepła do jego ogrzania na dobę zimą (ile
    ciepła jest tracone), więc mnożysz tą wartość przez 7 (tydzień) i masz
    pojemność cieplną dla akumulatora ciepła jakiego potrzebujesz (oczywiście im
    masz cieplejszy dom, tym ten akumulator będzie mniejszy:O) włączasz ten
    akumulator w obwód c.o. i zrobione,
    rozplasz w piecu i palisz na maksa aż naładujesz akumulator, potem w piecu
    gaśnie a grzejniki przez tydzień biorą ciepło z akumulatora:O)
    wydaje mi się że akumulator wodny jest najtańszy i najlepszy, bo woda ma
    najwiekszą pojemność cieplną