  • Data: 2012-12-19 11:09:17
    Temat: Re: pompa CO
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:kas11v$2ik$1@news.task.gda.pl...

    > Na pewno na początek będzie tylko jeden obieg grzewczy,
    > niskotemperaturowy. Z FW120 nie zrezygnuję, chcę mieć czujnik temperatury
    > zewnętrznej i wewnętrznej. Czujnik temperatury wewnętrznej jest
    > umieszczony w FW120?

    Mysle, ze jest w nim umieszczony. Wiesz, ja nie znam Junkersa i o to spytaj
    najlepiej w jakims sklepie, albo po prostu sciagnij sobie pdf instrukcji
    obslugi. Znajdziesz bez problemu. Znajac konkretne zagadnienia bedziesz mog
    zadawac tu na grupie konkretne pytania o rzeczy ktorych nie rozumiesz. Przy
    okazji, po co Ci czujnik temp. wewnetrznej?

    > Czy IPM1 służy do sterowania siłownikiem mieszacza?
    >
    > Jeśli w przyszłości będę chciał zrobić drugi obieg grzewczy (do
    > kaloryferów), to IPM1 wystarczy czy też zamiast IPM1 będę musiał
    > zamontować IPM2?
    >
    > Pytania może banalne, ale przyznaję, że jeszcze się tego uczę...

    Z tego co wyczytalem to IPM2 steruje dwoma mieszaczami i dwiema pompami,
    natomiast IPM1 tylko jednym mieszaczem i jedna pompa. System polega na tym,
    ze te IPM'y doklada sie niejako do FW120, bedacego glownym sterownikiem
    ogrzewania, tj. ma programator tygodniowy, byc moze sterownik pompy
    cyrkulacyjnej CWU, czujnk temp. zewnetrznej i wewnetrznej, ktorego nie
    bedziesz potrzebowal jak sadze, zegarek (ale czad), ustawianie krzywej
    grzewczej i pare jeszcze innych w polowie niepotrzebnych parametrow. :-) Ten
    sterownik z poziomu panela steruje praca kotla i tym samym temp. wewnatrz.
    Poniewaz kociol ma pompe to nie ma potrzeby sterowania nia w inny sposob niz
    robi to kociol. I tu jak sadze nie potrzebujesz na dzis dla jednego obiegu
    dodatkowej pompy i sterownika, bo byc moze te podstawowe parametry, jak
    grzanie CWU, czy wybor krzywej grzewczej bedziesz mogl ustawic w samym
    kotle. Nie mniej jednak FW da Ci mozliwosc podgladania parametrow pracy poza
    kotlownia na wyswietlaczu i sterowaniem grzania np. CWU w bardziej
    wyrafinowany sposob niz robi to sam kociol. Ale na start jezeli planujesz
    przerobke w przyslosci, nie potrzebujesz o ile kociol ma sterownik pogodowy
    zadnego innego sterownika poza samym kotlem.

    Pozdro.. TK