  • Data: 2011-09-09 08:06:15
    Temat: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j4cg8d$hge$1@news.onet.pl...
    > no rozkład temperatury jest trchę nienaturalny/niezbyt przyjazny
    > do spania tak się wydaje.
    > Do tego dochodzi spora bezwładność cieplna - co w przypadku sypialni
    > nie jest zbytnio pożądane.
    > Pojawia się też kolejny problem, w sypialni bardzo często chodzi się
    > bez obuwia. Podłoga o temperaturze powiedzmy około 23-24 stopni będzie
    > wydawała się
    > dla nogi chłodna, więc aż się prosi rozłożyć jakiś dywan co z drugiej strony
    > dyskwalifikuje podłogowe ogrzewanie?

    nic nie dyswalifikuje :) Po prostu zeby osiągnąć zadaną moc podłoga pod dywanem
    będzie nieco cieplejsza, ot fizyka. No chyba ze chcesz dać 5cm dywan, no to nie wiem
    - nie znam współczynników :-)

    > która ma problem choć by z puchnącymi nogami i nie wiem właśnie
    > czy podłogówka nie spowoduje wzmożenia dolegliwości.

    jak jej powiesz ze podłogówka powoduje problemy z krążeniem, to każdy taki problem
    zostanie zwalony na podłogówkę, a ty bedziesz mial przesrane :) Lepiej mów ze to
    dobrze dziala na krążenie :-)

    > Generalnie tak wracając do głównego pytania, jeżeli chciał bym
    > wymieszać ogrzewanie a mianowicie sypialnie ogrzewane "tradycyjnie",
    > to wydaje się, że jednak pompa ciepła traci sens.

    Po pierwsze -pompa ciepła w dzisiejszych cenach i tak sensu nie ma.
    A po drugie - musisz zachowac niskotemperaturowe ogrzewanie - kaloryfery też będą
    grzać ale słabiej -wiec po prostu je sie przewymiarowuje. Dasz po prostu wieksze.

    Natomiast uderzyć w nowoczesną PC i jednoczesnie wierzyć w mity rodem sprzd 30lat o
    podłogówce to jest dopiero cos :-)

    b.