  • Data: 2011-09-09 10:36:31
    Temat: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pojawia się też kolejny problem, w sypialni bardzo często chodzi się
    > bez obuwia. Podłoga o temperaturze powiedzmy około 23-24 stopni będzie
    > wydawała się
    > dla nogi chłodna, więc aż się prosi rozłożyć jakiś dywan co z drugiej strony
    > dyskwalifikuje podłogowe ogrzewanie?

    Ja powiem tak.

    Chcesz mieć dywany , wykładziny to daruj sobie podłogówkę.
    Oczywiście można mieć podłogówkę i dywany , ale co za tym idzie sami
    decydujemy się na straty ciepła przy odbiorze. Trzeba będzie podnieść temp.
    zasilania aby zniwelować te straty ciepła.

    Podłogówka wymaga grzania nonstop. Nie ma możliwości szybkiego "dogrzania"
    pomieszczenia a pełną sprawność grzewaczą otrzymasz dopiero po około 24
    godzinach , więc grzanie na raty odpada ...

    Grzejniki mają ten plus że zaraz po odpaleniu pieca grzejnik jest ciepły i
    można sie rozgrzać ;) Dodatkowo łatwiej i szybciej grzejnikami osuszyć dom.

    Ja jednak nie chciałem mieć grzejników. Dla mnie więcej zalet niż wad ma
    podłogówka i dla tego wybrałem ten system ogrzewania ...

    Sam musisz zdecydować co dla Ciebie będzie lepsze ...

    Nie ma takiego czegoś że podłogówka lepsza czy gorsza. Oba rozwiązania
    (grzejniki/podłogówka) mają swoje wady i zalety ...