  • Data: 2011-09-09 10:35:19
    Temat: Re: pompa ciepla - dofinansowanie
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Wrz, 23:34, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > nie jestem przekonany, biorac pod uwage wylewki. Do tego dochodzi jeszcze

    U mnie za wylewki z miksokretu kasuja 27-30 pln / m2. Niewazne czy 7cm
    pod podlogowke czy 5cm bez. Nie ma to znaczenia.

    > ograniczenie co do rodzaju podlogi.

    Nie mozesz miec tylko grubego drewnianego parkietu. Reszta jak
    najbardziej OK.

    > Koszty robociny wydaje sie, ze równiez wzrastaja.

    Robocizny czego? :) Mnie podlogowka wyszla taniej niz kaloryfery bo
    sobie ja sam polozylem. W dwie osoby trzy dni 140m2 (1200m rurki) +
    montaz rozdzielaczy. Ekipa za to skasuje 1500 max.

    > Ufam jednak, ze kalkulowales/porównywales oba rozwiazania i piszesz to
    > na podstawie konkretnych wyliczen?

    Mam 100% podlogowki w swoim domu a grzeje ponad 300m2, pozatym
    wyliczenia juz robilismy tu na grupie nie raz :) Nie wiem skad mit ze
    podlogowka jest droga. Nie jest!

    > to jeszcze powiec ile masz centymetrów na scianach ociepliny, jezeli
    > masz poddasze to ile welny na skosach?
    > Masz rekuperacje? Jakie masz okna?

    20cm styro na scianach, 30cm welny w dachu, wentylacja mechaniczna z
    rekuperatorem, okna standardowe dwukomorowe z oknoplasta z szyba
    U=1.0.

    > to o czym Ty napisales to juz typowe domy energooszczedne i pasywne.

    Tyle ze teraz kazdy nowo budowany dom powinien byc domem
    energooszczednym - podraza to koszt inwestycji o maksymalnie pare
    tysiecy a obniza koszty eksploatacyjne o np. polowe :) Pasywniak to
    juz kilkadziesiat tys pln i o tym nie pisze.

    > Jednak trudno mi przelknac, ze za dodatkowe 30k zejde do poziomu 15W/m2.
    > Aby otrzymac takie wspólczynniki, ocieplenie wychodzi potezne, specjalnie
    > zaprojektowane przeszklenia, do tego nie wstawisz "zwyczjnych" okien itd.
    > Nie mówiac juz o koszcie projektu. Rózniez wykonawstwo, takiego domu nie
    > wybuduje
    > zenek z henkiem ale ktos kto ma realne doswiadczenie w takowym budownictwie.

    Wszystko to nieprawda :)

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    5%BCytkuj%C4%99

    Przeczytaj od deski do deski. Co z tego ze ocieplenie potezne? czy
    kleisz 5cm, czy 30cm robisz to dokladnie w takim sam sposob - rozni
    sie tylko kolkowanie, ktorego swoja droga robic nie trzeba. Specjalnie
    zaprojektowane przeszklenia? No od poludnia jak najwieksze, od polnocy
    zero. Cala filozofia :) Zwyczajnych, typowych, standardowych okien juz
    nikt nie robi bo wszystkie sa na zamowienie i pod wymiar. W pasywniaku
    doplacisz 3-4 tys za cieply montaz (w warstwie ocieplenia + na
    tasmach). Kazdy "zenek" taki dom wybuduje - j-j to normalny gosc a
    wiekszosc newralgicznych etapow robil sam i jakos dal rade wybudowac
    pasywniaka ;) Tu nie ma ZADNEJ tajemnej wiedzy czy trudnie technicznej
    roboty - trzeba tylko sie przylozyc do niej i robic dokladnie.

    > Zarzucisz 40-50cm ocieplenia a zrobia ci w kilku miejscach mostek, zle
    > osadza
    > okna, dzrwi i tysiace innych rzeczy i wlasciwie energooszczednosc idzie sie
    > j....

    To trzeba pilnowac albo samemu robic :) Ew. wziasc w zime kamerke
    termowizyjna na badanie (200-300 pln) i poprawic ew. fuszerki.

    > Do tego IMHO nie zejdziesz do takich wskazników bez rekuperatora, co jest
    > kolejnym
    > kosztem - wiem przewidzine na etapie projektu obiza koszt, nie mniej nadal
    > musi
    > znowu dorzucic dodatkowa kase.
    > Nie wiem czy te 30k jest realne ale IMHO wydaje sie kwota abstrakcyjna i
    > chyba na
    > "drobne" wydatki, przy takich zalozeniach jak opisujesz.

    Czytaj o j-j, on tam dokladnie wylicza co musial specjalnego dolozyc
    zeby wyszedl pasywniak.

    > Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie, jezeli instalujesz pompe ciepla, po co
    > te wszystkie zabawy z kolektorami i dodatkowym "tanim malym" piecem?

    Mowisz o elektrycznym? On mnie kosztowal 1k pln i grzal mi chaupe
    przez ostatnie dwa sezony. Pompy nie mialem czasu zainstalowac i to
    wszystko :-)

    > To jest kolejny czynnik, który podnosi koszt i to znaczaco.

    No o caly 1k pln + 100 pln za kilka rurek miedzianych zeby go wpiac do
    instalacji :-)
    pozdr.

    --
    Adam