  • Data: 2010-04-14 09:14:30
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Kwi, 18:51, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Kwestia indywidualnej estetyki, ale podlogowka chyba jednak wychodzi drozej.

    Liczylem to kiedys i u mnie wychodzi praktycznie na zero. Oczywiscie
    liczylem markowe kalafiory, nie jakies marketowe z promocji - w koncu
    maja nam posluzyc kilkanascie / dziesiat lat :)

    > Drozsze rozdzielacze nie zawsze tu gdzie sie chce, wiecej rury, betonu i
    > dodatki do niego. Inaczej sprawa moze wygladac jak trzeba osiagac jak
    > najnizsze temp. zasilania.

    Akurat wylewki u mnie robia bez wzgledu na grubosc - 4-5cm bez
    podlogowki i 7cm z podlogowka. U mnie kasuja 30 pln / m2 i tyle -
    zbrojenie, tasmy dylatacyjne etc wszystko w cenie :-) Wiec tu zadnych
    oszczednosci bym sie nie doszukiwal. Rozdzielacze upchnac to chyba
    zaden problem - ja nie mialem zadnego, na parterze mam schowany w
    duzej szafie, na poddaszu - w pralni, a w piwnicy w kotlowni. Mnie
    cala podlogowka wyszla tak z grubsza liczac ok. 6k pln (rurki wavin,
    rozdzielacze polskie ale b. porzadne, folie, spinki), przy czym
    ogrzewam tym ok 360m2 i w sumie (liczac z korytarzami) blisko 20
    pomieszczen - wychodzi srednio 300 pln / kaloryfer - mysle, ze ciezko
    by bylo kupic cos porzadnego za tyle :) A trzebaby jeszcze odliczyc
    rurki i rozdzielacze do kaloryferow.. Jestem ZA jezeli chodzi o
    podlogowke! ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.