    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Date: Fri, 18 Dec 2009 19:27:06 +0100
    <9...@k...swps.edu.pl> <hfohhq$6ud$1@opal.futuro.pl>
    <4b1fce09$1@news.home.net.pl>
    <9...@d...googlegroups.com>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <2...@n...googlegroups.com>
    <4b2272ff$1@news.home.net.pl> <hftt1g$qr1$1@news.interia.pl>
    <c...@y...googlegroups.com>
    <hgdrmm$84i$1@news.interia.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:73658b03-cb6f-4e4a-9b25-

    >codziennie 9 godzin i caly weekend - widac roznice?

    Piszesz o oczywistych sprawach a wczesniej o taniej taryfie weekendowej.
    Zeby skutecznie ogrzewac dom w drugiej taryfie to wcale nie jest takie
    proste. Jak lubisz spadki temp. od rana do wieczora to proste rozwiazanie
    jest dla Ciebie.
    ­

    >to dla tych co grzeja czystym pradem bez COP, dla samowystarczalnych
    >prad jest darmowy ale drozsza inwestycja poczatkowa

    To cos nowego w dyskusji. Jak ktos jest samowystarczalny to go zadne taryfy
    nie interesuja, tylko gdzie oni sa??

    >nie myl domu samowystarczalnego z energooszczednym, to sa troche rozne
    >sprawy

    A ja pisalem o drugiej taryfie w weekendy?

    >chodzi o taniosc dzialek bezgazowych, jak masz gaz to nie ma co sie
    >zastanawiac
    >jak nie masz to nie jestes na niego skazany, tu o to chodzi

    Nawet jak masz dzialke za darmo to dom i tak trzeba czyms ogrzewac.
    Mozliwosci wcale nie ma tak wiele.

    >komforcie i ograniczeniu strat, jak chcialbys mowic o zyskach to
    >lepiej wogole domu nie budowac ;-)

    No to dobrze ze sobie wyjasnilismy, ze rozmawiamy o komforcie. W sumie na
    tym etapie mozemy zakonczyc dyskusje.

    >bo czesto wietrza? bo maja nieszczelne okna? bo maja duza kubature a
    >malo ludzi?

    Na to mozesz odpowiedziec sobie sam. Takich domow jest poki co przewazajaca
    wiekszosc.

    >jest elementem niezbednym jak masz szczelne okna, to wrecz jest
    >komplet jedno z drugim

    To moze sie wypowiedza ci ktorzy maja stosunkowo nowe domy bez wentylacji
    mechanicznej. Ja wiem jak jest, Ty tez ale nie zauwazasz.

    >niekoniecznie, a masz klimatyzacje w domu? jak wtedy wietrzysz?

    Piszemy o wietrzeniu klimatyzowanych pomieszczen, czy sensie rekuperatora??

    >pogadamy jak zbuduja ten rurociag w Baltyku

    A co to ma do rzeczy?

    >dziwnym trafem w kazdym nowym biurowcu jest wentylacja mechaniczna,
    >mysle, ze oni to robia specjalnie by jakos wykorzystac budzety bo nie
    >maja co robic z nadmiarem srodkow

    Montuja tez marmury, windy, podgrzewane zewnetrzne schody, nieotwierane
    okna...

    Pozwol ze sie eotuje, Waszych przekonan nie zmienie, zreszta po co...

    Pozdro.. TK