    From: "AKow" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: projekt Tymek pracowni Horyzont
    Date: Tue, 13 Jul 2010 12:01:18 +0200

    news:i1fvsd$ud0$1@news.onet.pl...
    > No taki całkiem 'nieduży' to on raczej nie będzie... :-D. Ale wszystko
    > zależy od definicji pojęcia 'nieduży'.
    > Tani może być, bo jest prosty i dach też ma prosty.

    Powiedzmy, że średni :) 5 osób będzie mieszkać, więc myślę, że 130m2 to w
    sam raz. Musi być tani, bo budżet wynosi 300kzł (do zamieszkania, chociażby
    częściowo wykończonego). Dlatego też nie ma zbędnych dodatków typu balkon,
    wykusz, lukarna... Dach celowo prosty i bryła również aby nieco oszczędzić.

    > To jest kosmetyka i możesz sobie w razie czego ten słup wstawić później,
    > jak zechcesz jednak mieć kuchnię oddzieloną od salonu - tu są różne szkoły
    > :-)

    Kuchnia ma być, powiedzmy "półotwarta" na salon. Na początek będzie
    zostawione szerokie przejście, potem wstawię tam szerokie drzwi
    dwuskrzydłowe. Coś w rodzaju:
    http://images26.fotosik.pl/325/90dda8e4e2d38702med.j
    pg
    Aby otwór był na środku, potrzebuję zlikwidować słup.

    > Znacznie to może zwiększyć użyteczną powierzchnię w spiżarni.

    Tak, ale jest jedna wada takiego rozwiązania: wejście do kuchni będzie tylko
    przez salon. Czy to się sprawdzi?

    > Na pewno da się zrobić, bo miejsce jest :-).

    Tak, kilka (pewnie dwa) stopnie wejdą do przedpokoju.

    > A po co Ci tam okno?

    Żona tak chce. Trzeba by kobiet zapytać co sądzą o oknie w spiżarni. Moja
    żona twierdzi, że będzie potrzebne (np. otworzenie okna aby wychłodzić
    spiżarnię, przewietrzyć).

> [...]
    > jakoś tak inaczej... no nie wiem, może się nie znam.
    >
    > Jak chcesz alternatywę, to ja buduję właśnie dom w tamaryszkach 2 z
    > archonu. Po adaptacjach i przeróbkach ma właśnie 138,5 m2 - mniej więcej
    > tyle, co ten Twój. Czy tani...? Ot budowa to budowa... huragan w kieszeni
    > :-). Nie ma jednak specjalnych ekstrawagancji. Cenę domu budowanego
    > systemem gospodarczym podbija wymyślanie przy wykończeniu. Jak się tu nie
    > rozpędzisz na 'najwyższe standardy', to jest szansa, że wybudujesz w
    > rozsądnych pieniądzach, tylko czasem nie oszczędzaj na konstrukcji. :-)

    zkach-2/m43b12f30b6933

    > Dom mam jeszcze nie skończony, ale na każdym, kto przychodzi robi spore
    > wrażenie :-)

    Twój jest bardziej skomplikowany, ja właśnie chcę domu bardzo prostego.
    Szerokość też jest bardzo istotna, mój ma 9.8m, zaś Twój 10.4m, u mnie to
    jest ważne, bo szerokość działki jest nieduża... Idealnie byłoby aby
    szerokość domu miała 9m. Druga sprawa, to wielkość salonu, u Ciebie 25m2, u
    mnie 31m2, co i tak wydaje mi się minimum. Salon u mnie nie może być
    mniejszy. Generalnie to jednak dosyć różne projekty...

    Ile Cię wyniosło zbudowanie z podziałem na poszczególne etapy? Zdjęcia
    Twojego domu kiedyś oglądałem i kojarzę, że stan surowy zamknięty był...
    Dzięki za komentarz do mojego projektu (nie do końca mojego, bo jeszcze nie
    kupiony). Pozdrawiam.