  • Data: 2010-03-12 08:27:06
    Temat: Re: projektowanie na domo
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:hnb2nb$5qo$1@news.onet.pl...
    > Przecież ustaliliśmy juz dawno w tamtym wątku, że domy tego producenta są
    > bardzo droge w porównaniu do tradycyjnego budownictwa. A zdecydowana
    > większość budujących stara się robić to jak najniższym kosztem. Ale jest
    > pewna grupa ludzi (mała, bo mała, ale jest) którzy mają ochotę na coś
    > innego, korzystają z usług architektów, robią indywidualne projekty bo
    > mają taką fantazję, bo mają swoje wyobrażenie domu i wykończenia wnętrza.
    > Ty nigdy nie korzystałes z uchług takich projektantów a wygłaszasz swoje
    > mądrości typu zapłaciłem to musze być zadowolony.

    Właśnie to napisałem. Że takie domy buduje sie sporadycznie lub kończa żywot
    w katalogach.
    Tak samo jak Rolls Royce'a, masowo kupowane nie są?(Dacie zreszta też;).
    I tak samo jak Rolls Royce'a nie nadaje się np do codziennego dojeżdzania do
    pracy czy jezdzenia na zakupy tak samo futurystyczne domy nie nadają się do
    normalnego w nich mieszkania.
    Ale podkreślam po raz kolejny że jest to MOJE zdanie i MOJA opinia

    > Ja korzystałem z architekta wnętrz i wiem jak to się odbywa. Proces
    > dochodzenia do mojego ideału trwał bardzo długo, zwykle z kilku wariantów
    > wybierałem najciekawsze elementy najbardziej pasujące do moich potrzeb. A
    > mieszkanie ma tylko 140 m2, a nie 500 m2 a i tak się opłacało i jestem
    > zadowolony.

    I to jest w najważniejsze.
    Ja nie korzystałem tylko rozplanowałem wszystko sam i też jestem zadowolony

    > I nie ma to nic wspólnego z wynagrodzeniem dla architekta, bo koszt jego
    > usług był marginalny i nic nie znaczący w stosunku do całej inwestycji.

    Skoro u Ciebie koszt był marginalny to ok. Zadowolony jesteś i to
    najwazniejsze
    Ale 90% przypadków na tej grupie ludzie buduja niewielkie domy jednorodzinne
    i koszt dla architekta 10-15 tys zł to jest ok 5% wartości inwestycji więc
    czy jest marginalny to kazdy sobie odpowie sam.

    >walory użytkowe mieszkania sa niewspółmiernie lepsze niż zakładał projekt
    >pierwotny. Ale jak ktoś tego nie spróbuje to potem będzie pisac takie
    >farmazony na grupie jak to super jest kupić projekt za 2000 zł i cieszyc
    >się, że zaoszczędziło się kilka tysięcy zł, tak jak ty.

    Skoro we wnetrzach które sam sobie stworzyłem sdczuję się dobrze i są dla
    mnie i mojej rodziny bardzo funkcjionalne to po co miałem jeszcze płącic
    architektowi.
    Gdybym nie czuł się na siłach zaarańzować samemu wnętrze mego domyu to
    wynajął bym architekta zapewne.
    To tak samo jak z usługami Jak samemu nie potrafisznie/chcesz pomalować
    ściany w pokoju to zatrudniasz malarza i mu płacisz. Jak czujesz się na
    siłach zrobuic to samemu to robisz.

    Krzysiek