  • Data: 2009-03-16 07:42:50
    Temat: Re: remont studni głębinowej.
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tornad pisze:
    > Nie, pompa stoi w piwnicy, ona jedna rura pcha wode do studni a woda wychodzi
    > na powierzchnie druga rura. Tej wody w drugiej rurze jest o wiele wiecej niz
    > ilosc wody wepchanej i ona ma jeszcze kilka atmosfer cisnienia. Tak, ze nie
    > jest to takie proste jakby sie zdawalo.

    To mozliwe, choc nie slyszalem o takim rozwiazaniu.
    Jakby nie bylo - z takiej glebokosci wode mozna
    tylko tloczyc z dolu, nie zasysac z góry (cisnienie
    rozerwie slup wody zanim dociagniemy go na góre).

    Wracajac do sedna - jesli tylko w otwór da sie zmiescic
    najmniejsza pompe membranowa (na Wschodzie mamy bialoruskie
    po kilkadziesiat zl) to zadbac o dlugi kabel, uwiazac ja
    na dlugim sznurku i ostroznie poprzeciagac po calej
    studni, pouderzac o dno caly czas pompujac. Potem
    przez dzien czy dwa odlewac wode. Bedzie miodzio.

    Pompa membranowa koniecznie, bo tania i nie boi sie piasku.

    No ale otwór musi byc na tyle szeroki, by pompa wlazla...

    pozdro
    --
    A S