  • Data: 2013-04-05 13:44:37
    Temat: Re: schody betonowe zewnętrzne
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zgredzik" <f...@n...com.pl> napisał w wiadomości
    news:515eb4bb$0$26705$65785112@news.neostrada.pl...
    >Są sobie schody betonowe zewnętrzne, mają dwa lata podobnie jak dom. Tej
    >zimy zaczęły się z zewnątrz kruszyć i dosłownie sypać. >Książkowy przykład
    >erozji. Co z tym zrobić?

    Zburzyć i nowe albo nadlać jak się da.

    Moje schody które sam robiłem stały gołe odsłonięte na warunki atmosferyczne
    przez 6 lat. Ani grama ubytku. No ale jak majster się dowiedział ile poszło
    na nie worków cementu to aż się podrapał po głowie i powiedział że siła
    sakramencka. Schody są w powietrzu na 6 słupach fi20cm wierconych w ziemi na
    głębokość 150cm. Pod spodem warstwa 50cm żwiru a pod nią rura drenarska w
    geowłókninie. Nie pamiętam proporcji ale na cały podest ze schodami o
    wymiarach coś około 120cmx300cm poszło 10 worków cementu. Cały podest jest
    zbrojony i gruby na 12cm i jak wspomniałem stoi na 6 betonowych słupach
    które też zrobione są z mocnego betonu home made.

    Marek