    From: mal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studnia na działce rekreacyjnej
    Date: Mon, 3 Aug 2009 05:13:44 -0700 (PDT)

    On 3 Sie, 13:47, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

    > Nie , jako człowiek światły wierzę że wszystko ma jakieś podstawy fizyczne.

    Ja też jestem racjonalistką aż do bólu i właśnie dlatego posługuję się
    kolejno i razem: wiedzą akademicką, intuicją i wahadłem.

    > Więc jakie ma podstawy wahadełko?

    Nie wiem jakie, nie podejmę się w żadnym razie dyskusji czy
    udowadniania, że energia, że pole oddziaływania, że coś tam jeszcze.
    Po prostu z niego korzystam. Bez 'religii' i uwielbienia.
    Skądinąd wiem, że nie wszyscy reagują na różdżkę czy wahadło. Dla mnie
    jest to pośredni dowód właśnie na skuteczność tych narzędzi.

    > Sam pracuję w dziedzinie gdzie niektórzy szarlatani stosują wahadełka, i
    > wiem że w przeważającej większości
    > jest to zwykłe oszustwo.

    Medycyna, podejrzewam :-)

    > A nie jest przypadkiem tak że masz pewną wiedzę, oglądasz teren, na
    > podstawie doświadczenia wyznaczasz miejsce,
    > a wierzysz w wahadło?

    Oj, taka mądra to ja nie jestem! Choćbym kilka żywotów poświęciła na
    zgłębianie wiedzy - wciąż natrafię na coś co mnie zadziwi nieraz tak,
    że zwątpię we wszystko co wiem.
    To jest tak jak wcześniej napisałam: rozpoznanie terenu+intuicja
    +wahadło tytułem sprawdzenia. I nie jest to kwestia wiary, zapewniam.

    Za kilkanaście dni będę sprawdzać to wszystko na mojej działce. Jest
    na niej tylko jedno miejsce, gdzie mogę (teoretycznie) mieć
    zlokalizowaną studnię głębinową. Teren trudny, skomplikowany
    geologicznie (Karpaty fliszowe), woda ujmowana w większości
    gospodarstw - zaskórna.

    O wynikach dam znać.

    > Daj namiary. Też potrzebuję wody bez żelaza

    Ten pan mieszkał w Bełżcu, nazywał się Jan Putkowski. Nie wiem czy
    jeszcze żyje. Oby! Będzie teraz miał ok. 90 lat.

    pozdrowienia

    mal