    From: MichałG <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynk cementowo wapienny - dam radę sam?
    Date: Mon, 13 Jun 2011 14:06:21 +0200

    W dniu 2011-06-13 13:27, Shaman pisze:

    > a ścianę trzeba wcześniej jakoś przygotować, zwilżyć, zagruntować cy cóś?

    > aaaa... no właśnie - jak gruby tynk wykonać? Są jakieś zasady? Wiem, że
    > dużo zależy od konkretnej zaprawy, ale czy oprócz tego są jakieś
    > zalecenia typu "jak jest mniej niż 5mm to wszystko i tak spadnie"

    > Co to znaczy "narożniki robi sie od deski"? Mógłbys mi to
    > łopatologicznie wytłumaczyć?

    ustawiasz deskę tak by jej krawędz stanowiła formę do wykonania pionowej
    płaszczyzny tynku. Deskę nalezy zamocować klamrą, gwoździem lub podprzec
    drugą deską....
    Jak nie masz wprawy to moze lepiej osadz katowniki w narozach - przy
    okazji je wzmocnią:
    Dzień przed tynkowanie osadzasz katwoniki (najlepiej sztywwne z saitką
    stalową) w miejscu przyszłych naroznikach. Osadzasz na plackach zaprawy
    tynkarskiej (Jesli stalowe to raczej nie na gipsie (gips koroduje nawet
    ocynk). Po zwiazaniu zaprawy na narożniku tynkujesz reszte.
    Znacznie łatwiej pokazac niż opisać... ;)

    michał