    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Date: Wed, 13 Jan 2010 23:55:20 +0100

    news:hilfaq$flv$1@news.interia.pl...

    >Viessman niekoniecznie.:-)

    Nie wiem jak działa viessman ale mój atmosferyczny vaillant VUW ma to
    ciekawe że rozpala się na mocy minimalnej i taką utrzymuje przez pierwsze 5
    minut po czym jeżeli zadana temperatura jest nie osiągnięta dopiero wtedy
    się rozpędza i dochodząc do temp zadanej znowu zwalnia aby się w końcu
    wygasić. Te pierwsze 5 minut grzania n aminimalnej mocy u mnie jak
    zauważyłem przy mojej pojemności układu to temperatura około 35 stC na
    zasilaniu z kotła leci a więc idealnie wprost dla wpuszczenia tego ciepła do
    podłogi. Gdy tylko na powrocie z podłogówki temperatura wzrośnie do
    ustawionych 27stC RTL zamyka ten obieg i tyle. Kocioł jak musi to zwiększa
    moc ale przewaznie nie więcej niż do 40-45stC.

    Marek