    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: włącznik oświetlenia - da się tak zrobić?
    Date: Sun, 19 Dec 2010 21:12:30 +0100

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
    news:iektjn$f4v$1@ochlapek.sierp.net...

    > hmm, chyba mozna zrobic cos jeszcze - w koncu wszystkie obwody
    > oswietleniowe sa (powinny byc) osobne - wiec mozna teoretycznie zrobic
    > rozwiazanie silowe - przelacznik odcinajacy wszystkie obwody oswietleniowe
    > (wygodniejsze niz skrzynka elektryczna).
    > Jedynie musi przyjac calkowite obciazenie obwodow oswietleniowych - myle
    > sie?

    jeśli mamy do zrealizowania TYLKo centralne wyłączanie światła, to tak,
    wystarczy zrobić centralne odcinanie zasilania stosownych obwodów, ale taki
    sterownik automatyki, jeśli już w takie rozwiązania zaczniemy się bawić,
    będzie potrafił dużo, dużo więcej, od symulowania obecności domowników
    począwszy, poprzez inteligentne sterowanie oświetleniem (np. wspominane
    przeze mnie wcześniej kombinacje typu wyłącznik przy łózku steruje
    oświetleniem przyłóżkowym, ale jego dłuższe przyciśnięcie wyłączy nam całość
    światła w pokoju), skończywszy na współpracy z czujkami alarmu i
    automatycznym sterowaniem oświetlenia w ciągach komunikacyjnych - idąc z
    jednego końca mieszkania w drugie po prostu idziemy, a światło w holu, na
    schodach, w holu poddasza będzie się samo zapalało i gasiło w stosownych
    momentach. Możliwości są tu ogromne i w zasadzie ograniczone jedynie
    pomysłowością.

    J.