    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór rekuperatora
    Date: Wed, 17 Aug 2011 18:49:21 +0000 (UTC)

    quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Wiesz co, przestań pierdolić i nie staraj się robić z ludzi debili.
    > Zafiksowałeś się w swoich wypocinach na ekonomii rozwiazania (tu nie mam
    > zastrzeżeń) a o braku komfortu nie napisałeś NIC.

    Sam z siebie robisz niedorozwiniętego. Jak na razie nie potrafiłeś nic
    wyartykułować z wyjątkiem stwierdzenia o bliżej nie sprecyzowanym komforcie.
    Dla mnie komfort to mieć coś darmo zamiast za to płacić. A jak już płacić to
    jak najmniej. Dobrze zrobiona wentylacja grawitacyjna pracuje darmo. Daje się
    w pewnym zakresie regulować. Wentylacja mechaniczna to koszt kilkuset złotych
    rocznie za prąd do wentylatorów. Oczywiście Ty się w mesiu urodziłeś i Ciebie
    to nie dotyczy. Wentylacja grawitacyjna jest bezgłośna. Producent podaje
    poziom głośności skrzynki z wentylatorami na poziomie 34 dB a szum w kanałach
    32dB. To nie jest bezgłośnie. Odpowiada to cichej rozmowie. Oczywiście nie
    masz najmniejszej szansy na powtórzenie eksperymentu producenta z głośnością.
    Dołóż kilka decybeli. W dzień zamaskują to inne dźwięki i szumy. W nocy już
    nie. Szybciej można się przyzwyczaić do przejeżdżających za oknem motocykli
    niż do jednostajnego nigdy nie ustępującego szumu. Jest taka choroba słuchu co
    cały czas szumi w uszach. Niby niegroźne a ludzie którzy się nie leczą dostają
    pierdolca od ciągłego szumu. Oczywiście jest sposób na pozbycie się szumu.
    Wystarczy wyjąć wtyczkę z gniazdka. I tak to się mniej więcej kończy. Utopiona
    kasa i brak wentylacji bo wkurwia. Odzysk ciepła występuje jako stały element
    reklamowy. W normalnych warunkach istnieje tylko w reklamach pokazujących jak
    to można zaoszczędzić jak za oknem jest -18. Przy średniej całorocznej
    temperaturze dla Polski nie podają zysków bo by wyszło że trzeba do
    rekuperatora dopłacać.