    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór rekuperatora
    Date: Thu, 18 Aug 2011 02:25:35 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > czy ty byłeś w jakims domu z wentylacją mechaniczną? Bo ja byłem i usiłowałem
    cos usłyszeć z tego mitycznego hałasu - nie udało sie. Mit hałasu padł.

    Przestań Budyń bo śmieszny się zaczynasz robić. Nie ja wymyśliłem że 32
    decybele. W reklamie tak ktoś napisał i to na pewno nie ja. 32 decybele to mało.
    To odpowiednik bardzo cichej rozmowy. Ale to nie jest bezgłośnie. Jeśli ten co
    reklamuje nie napisał czy to na I biegu czy na ostatnim to mam prawo
    przypuszczać że na pierwszym. Skala nie jest liniowa. Każdy decybel więcej to
    dużo głośniej niż by się laikowi wydawało. Jak nie słyszałeś to albo Ci się
    bateryjka w aparaciku do słyszenia wyładowała albo była wentylacja wyłączona.
    Tobie może taki cichy jednostajny szum nie przeszkadzać. Mnie przeszkadza.
    Mieszkam prawie w centrum Łodzi. Mam rozprowadzenie ciepłego powietrza z pieca
    kominkowego. Wentylator pchający powietrze jest na strychu. To był jeden z
    cichszych wentylatorów jakie można było kupić jak robiłem rozprowadzenie
    powietrza. Przed nim i za nim są tłumiki szumów. I wiesz co. Jak pracuje to
    słychać. W dzień nie przeszkadza. Ale w nocy wpienia. Wolę jeżdżące autobusy,
    motocyklistów. Latem przy otwartym oknie nie przeszkadzają. Nie budzi mnie
    przejeżdżająca karetka czy drący ryja pijani ludzie. A cichy szum irytuje do
    tego stopnia że jak idziemy spać to wyłączamy buczydło. 32 decybele w dzień to
    nic ale w nocy to sporo. I do tego jednostajność szumu. Każdy kto się rzuca na
    wentylację mechaniczną musi się z nocnym szumem liczyć. Wentylacja grawitacyjna
    daje praktycznie takie same możliwości regulacji jak mechaniczna. Są kratki z
    wentylatorami i bez nich. Są bez wentylatorów z ręcznie i elektrycznie
    sterowanymi żaluzjami. Ktoś pisał że w upały nie działa. U mnie działa. Może cud
    a może 120 lat temu byli lepsi fachowcy od wentylacji. Nie wiem i nie zamierzam
    się z tego tematu doktoryzować skoro działa. Poza tym latem mi wisi czy ona
    działa czy nie działa bo mam albo otwarte albo uchylone wszystkie okna.