    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór rekuperatora
    Date: Thu, 18 Aug 2011 12:17:16 +0200

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j2ilpd$73n$1@news.onet.pl...

    > Dokładnie. - tylko ze jak widze w nowych domach 1 - 2 kominy i popowadzone
    > rurami PCV kanały wentylacyjne po iles metrow zeby wyła "wentylacja" -
    > przeciez to praktycznie nie działa.

    A po kiego kilometry rur? Wystarczy kilka kratek w pomieszczeniach, gdzie sa
    najbardziej potrzebne.

    > I to jest właśnie podstawowy powód do montazu instalacji WM - czy to z
    > reku czy bez reku - koszt nie rozni sie znacznie.
    > Kto ma komin w domu i kominki na dachu zawsze bedzie uważał ze jemu
    > sprawdza

    Wam mechanicznym ciagle wydaje sie, ze grawitacyjni to niedouczeni idioci i
    tylko dla tego nie zamontowali wentylacji mechanicznej. Dla mnie akurat to
    swiadomy wybor, bo moim zdaniem nie ma wielu powodow by montowac cos
    takiego. Pal licho jak ktos zrobi sobie sam, ale placic firmom ze 30 tysi za
    kompletna instalacje przy okazji wspominajac cos o stratach generowanych
    przez wentylacje grawitacyjna uwazam za pomylke. Wywiewanie zapachow
    kuchennych, co tez podobno bywa problemem, zapewnia dobry okap kuchenny o
    wydajnosci pewnie wiekszej jak niejedna centrala wentylacyjna i skad to
    powietrze ma sie brac do okapu skoro domy szczelne jak nie wiem co, bo chyba
    okapy macie?

    > sie to idealnie - ale słusznie właśnie zauważa Aleksander - dzisiaj
    > budowane domy są SZCZELNE - nawet w przypadku genialnie wykonanych kominów
    > nie ma nawiewu świeżego powietrza do domu - więc nie ma co wywiewać.
    > Podważy to kogutek ??

    No nie wiem jak tam z hermetyczna szczelnoscia domu, ale mi z garazu np. pod
    drzwiami lekko wieje. Nie robcie sobie juz jaj w zwyklych domach. Macie w
    oknach i drzwiach te wszystkie tasmy i fixy zamiast otwieranych okien?