    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Date: Mon, 07 Mar 2011 15:40:17 +0100

    W dniu 07.03.2011 14:58, Ariusz pisze:

    > Co w takim układzie przemawia za styropianem - bo wg często
    > przytaczanych tu parametrów 24+12 styro to to samo co 36,5 ytonga nie
    > tylko w grubości ale i izolacyjności cieplnej.

    A kto świadomy tego co robi, buduje ściany 24+12? Teraz to by należało
    budować 12+24 o ile taki materiał by się znalazł. Myślę że o wiele
    więcej zwolenników takiej ściany się znajdzie niż 1W. Ja się przymierzam
    do silki 18cm + jeszcze nie wiem ile styro. (Rozważam jeszcze ceramikę
    murowaną na piance, ale to ze względu na technologie wykonania - bardzo
    fajnie się z tego muruje, czysta i przyjemna praca)

    Powyższe rozwiązanie jest nie tylko lepsze termicznie, ale tańsze i
    wybacza niedoróbki w murowaniu.

    Co do zalet 2W nad 1W.
    Jak popatrzysz na narożnik z góry i narysujesz sobie rozkład temperatur
    w takiej ścianie, to można zobaczyć jak niska temperatura(pkt rosy, albo
    nawet i 0st) wypada bardzo blisko wnętrza narożnika.

    W przypadku docieplenia ściany, jest zupełnie inny rozkład temperatury,
    bardziej korzystny.
    Nie chodzi mi tu konkretnie o ytonga czy jakiś inny materiał, tak się
    dzieje w każdej ścianie 1W.

    Jeżeli prace chcesz wykonać samodzielnie, to polecam technologie
    murowania i docieplania z użyciem pianki. Bardzo się zastanawiam nad
    taką technologią. Uważam że to dobra alternatywa jeżeli się chce robić
    samemu. Nie traci się czasu na przygotowywanie zaprawy, nie trzeba mieć
    pomocnika, dom można sobie wymurować i ocieplić w systemie
    "wieczorowym";) Minusem jest wyższa cena, ale to powinno się
    ustabilizować bo to jeszcze nowość. Przy dociepleniach już nie jest tak
    źle. Niech tylko konkurencja w murowaniu na piance się pojawi..

    Pamiętaj że cena energii(w każdej postaci) idzie i będzie szła w górę.
    Ytong przy rozsądnych grubościach nie wyprzedza o wiele minimalnych
    wymagań oporu cieplnego. W najbliższym czasie nikt nie będzie murował
    1W. Nie w PL.

    P.S.
    Sorki że piszę w odpowiedzi na Twojego posta, większość uwag jest
    odnośnie całego wątku, w szczególności dla Kacpra.

    P.S.2 nie wypowiadam się w kwestii odczuć subiektywnych mieszkania w
    domku w takiej czy innej technologi. Mieszkać miałem okazje w starszym
    budownictwie, 1W i 3W, w tym 1W są non stop problemy z grzybem,
    wilgocią, przemrożonymi narożnikami itp, ale to inna epoka...