  • Data: 2011-03-08 06:44:35
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    robercik-us wrote:

    > Nie po czorta, bo nie wiesz jakie koleś ma warunki gruntowe i czy taki
    > wieniec nie jest uzasadniony.
    >
    > Wprawdzie mówimy o podparciu muru, który jest szerszy od ścian
    > fundamentowych i w tym kontekście dyskutujemy o wieńcu, ale w moim np.
    > projekcie pojawił się zapis, że zaleca się zrobienie wieńca na ścianie
    > fundamentowej pod częścią mieszkalną.
    >
    > Zatem nie aż tak 'po czorta', bo się coś takiego stosuje w
    > uzasadnionych przypadkach.

    UZASADNIONYCH

    > Ja wieńca nie robiłem, a pod ostatnią warstwę bloczków włożyłem pręty
    > żebrowane w zaprawę.
    >
    > Też po czorta...?

    A co na to konstruktor?

    Rozumiem że razem z kikim zrobiliście już w nocy badania geologiczne,
    przeliczyli nośność gruntu i doprojektowali koledze ten wieniec...

    Wieniec w szczycie sciany fundamentowej robi sie dość rzadko, tylko w
    uzasadnionych sytuacjach. Np takich jak u mnie gdy dom jest parterowy i
    sciny na górze nie są powiązane stropami.