  • Data: 2011-03-08 07:32:53
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > A co na to konstruktor?

    Nie było u mnie na budowie kogoś takiego jak konstruktor.
    Kupiłem projekt gotowy i został on zaadaptowany do warunków gruntowych
    na podstawie posiadanych informacji o terenie.

    Zalecenie co do wieńca wpisała osoba adaptująca projekt.

    > Rozumiem że razem z kikim zrobiliście już w nocy badania geologiczne,
    > przeliczyli nośność gruntu i doprojektowali koledze ten wieniec...

    Nie. Niczego wspólnie z kikim nie robiłem...

    > Wieniec w szczycie sciany fundamentowej robi sie dość rzadko, tylko w
    > uzasadnionych sytuacjach. Np takich jak u mnie gdy dom jest parterowy i
    > sciny na górze nie są powiązane stropami.

    Ale jednak się robi i to nie tylko ze względu na konstrukcję budynku, a
    także ze względu na warunki gruntowe i inne.

    U mnie ściana fundamentowa jest wysoka - w jednym rogu budynku i mimo,
    że budynek powyżej jest bardzo solidnie zazbrojony, to sugestia co do
    wzmocnienia ścian fundamentowych wydaje się uzasadniona - spadek terenu,
    średnio nośny grunt dla posadowienia budynku jednorodzinnego, inne
    specyficzne uwarunkowania.

    Nie wiesz jakie kolega ma warunki skoro zdecydował się na wieniec -
    napisał tylko o podparciu ytongów, a czy miał na myśli jeszcze coś, tego
    nie wiesz.

    pozdr
    Robert G.