    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zawor termostatyczny na powrocie kominka - jaki ?
    Date: Sun, 24 Oct 2010 15:39:59 +0200

    Dnia 24-10-2010 o 10:55:35 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Hej!
    >
    > Pytanie do instalatorow (Janusz? Jacek?) -> czego najlepiej uzyc na
    > powrocie kominka, zeby trzymal te zalecane 50-60st ? W tej chwili mam
    > poprostu zasilanie do wymiennika i z wymiennika powrot prosto do
    > kominka. Nie pamietam gdzie mam pompe - chyba na powrocie. Sterownik
    > troche dziadowski (choc szpanersko wyglada bo ma plyte czolowa ze
    > szkla i jest dotykowy ;) bo ustalic temp. sie da ale on jeszcze przez
    > pare minut (chyba 5) trzyma wlaczone pompy, co przy zimnym buforze
    > powoduje spadek temperatury w tym obiegu do np 30-35st C, co zapewne
> [...]

    No miałem ten sam problem i rozwiązałem go sterownikiem, włącza mi pompę
    jak osiągnie 75st i wyłącza przy 65. Pompy pracują paręnaście minut aż
    opróżnią wkład z gorącej wody i się wyłączają.
    Sterownik robiłem sam, prosty analogowy, czujniki termistory
    przyklejone na płaszczu u góry, pod ociepleniem, cały płaszcz mam zawinięty
    wełną z folią na wierzchu, jak znajdę zdjęcia to pokażę. tylko na rurę do
    pieca dałem radiator
    żeby odzyskać trochę więcej ciepła.
    Co do termostatów to mają za małe przepływy nawet 1". lepszy byłby zawór
    czterodrogowy.
    Ja zauważyłemże jak się woda zagrzeje to później szybko temp rośnie i
    trzeba szybko
    ją wymienić, z tego względu przerabiałem rurki z wkładu do wymiennika z 22
    na 28
    bo istniała groźba zagotowania kominka.

    --
    Pozdr