  • Data: 2010-10-24 14:18:40
    Temat: Re: zawor termostatyczny na powrocie kominka - jaki ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Paź, 15:39, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > No miałem ten sam problem i rozwiązałem go sterownikiem, włącza mi pompę
    > jak osiągnie 75st i wyłącza przy 65. Pompy pracują paręnaście minut aż
    > opróżnią wkład z gorącej wody i się wyłączają.

    No ja w tej chwili troche zle robie, bo na sterowniku mam ustawione
    50stC - przy tej temp. wlaczaja sie pompy. Wyzej troche sie obawiam,
    bo jak sam pisales - wystarczy potem chwila i sie szybko kominek
    potrafi zagotowac :) Mysle jednak ze to troche wina opoznionego
    dzialania czujnika temperatury - mam go narazie wsadzony w spawany
    (fabrycznie) krociec (tudziez poprostu zatkana od dolu rurke:) w
    plaszcz, niczym nie zaizolowany, wiec zapewne jego dzialanie jest
    troche opoznione.

    > Sterownik robiłem sam, prosty analogowy, czujniki termistory
    > przyklejone na płaszczu u góry, pod ociepleniem, cały płaszcz mam zawinięty
    > wełną z folią na wierzchu, jak znajdę zdjęcia to pokażę. tylko na rurę do
    > pieca dałem radiator
    > żeby odzyskać trochę więcej ciepła.
    > Co do termostatów to mają za małe przepływy nawet 1". lepszy byłby zawór
    > czterodrogowy.

    Zastanawiam sie nad tym:

    http://allegro.pl/zawor-termostatyczny-1kotla-za-lad
    domat-i1250441538.html

    > Ja zauważyłemże jak się woda zagrzeje to później szybko temp rośnie i
    > trzeba szybko

    No wlasnie o tym tez pisalem. Ale to jest fizycznie niewytlumaczalne -
    przeciez dostarczajac taka sama ilosc ciepla przez caly czas,
    temperatura od 20-100 powinna rosnac idealnie rowno, a nawet coraz
    wolniej (bo im wyzsza temp. tym wieksze straty na zewnatrz :) A tutaj
    do 60-70stC rosnie sobie w miare rowno, a potem myk cyk i sie zaraz
    wlacza zawor bezpieczenstwa schladzajacy wezownice wbudowana w kominek
    bo temp. siega 95st :)

    > ją wymienić, z tego względu przerabiałem rurki z wkładu do wymiennika z 22
    > na 28
    > bo istniała groźba zagotowania kominka.

    Ja mam wszystko na 22. Juz nie mam mozliwosci wymiany. Ale 22 to
    przeciez grube rursko. Obie pompy na wymienniku mam na najnizszych
    biegach i wszystko dziala prawidlowo (wymiennik nadarza z odbiorem
    ciepla z kominka), a w razie czego moge jeszcze wrzucic II i III
    bieg :) BTW. Jakiej mocy masz kominek? Ja mam 12kW (plaszcz), wiec
    stosunkowo maly, a wymiennik az 30-to plytowy, czyli stosunkowo
    duzy ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.