  • Data: 2010-10-25 10:44:38
    Temat: Re: zawor termostatyczny na powrocie kominka - jaki ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Paź, 11:02, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Najmniejsze syfienie daje brykiet, drzewo jednak zawiera sporo wiecej
    > wilgoci i to obniża temp paleniska powodując większe syfienie.
    > Na drzewie muszę co tydzień czyścić szybę i to jest mało bo wypadałoby
    > częściej,

    Aha. Ja czyszcze co tydzien. Ale znalazlem cudowny srodek w OBI do
    czyszczenia szyby - nie pamietam jak sie nazywa ale jego sklad to
    ALKALIA - zracy. Normalnie sie nadziwic nie moglem. Poprzednim
    srodkiem psykalem, czekalem 4 min (jak na opakowaniu pisalo) i
    scieralem szczotka. Trzebabylo to powtarzac 2-3 razy albo wziasc
    "druciki" (taki klebek to czyszczenia piekarnikow) i dopiero szlo. A
    tutaj psykam i po 10 sekundach nawet 1mm warstwa grubego syfu, ktory
    ciezko czymkolwiek zdrapac poprostu sie rozplywa i sama zjezdza -
    minuta i najbardziej zasyfiona, zasadzona i zjarana szyba jest
    czysciutka jak nowa :-)

    > przy brkiecie spokojnie wystarczy raz na miesiąc. Nie mówiąc już o tym
    > że brykietu to wiem ile kupiłem a drzewo to zawsze się czuję zrobiony
    > w balona z tymi metrami przestrzennymi.

    No to fakt. Ja akurat kupilem ze 20m3 drzewa za 600 pln co powinno mi
    na zime wystarczyc wiec tym akurat pale :-) Kupowane w zeszlym roku,
    troche przeschlo i pali sie swietnie - latwo sie rozpala etc. Polowa
    to fajna brzozka, a polowa niestety topola. Szybko sie spala i malo
    ciepla daje ale za taka kase to nie ma co wydziwiac :-) Wycinali jakis
    maly lasek pod budowe parkingow czy czegostam i mi sasiad transporcik
    zalatwil.

    > To załóż :)
    > Ja sobie tak zrobiłem instalację że pod obudową mam tylko zawór
    > bezpieczeństwa,
    > reszta jest w piwnicy i mogę zawsze poprzerabiać jak chcę :)

    Ja pod obudowa nic nie mam. Zawor bezpieczenstwa i naczynie zbiorcze
    mam z drugiej strony sciany - za lodowka - obudowane KG ze nic nie
    widac, ale wstawie sobie tam male plastikowe biale drzwiczki
    rewizyjne, ze bedzie do tego fajny dostep. Docelowo tam bedzie
    zabudowana polka (dostep do drzwiczek oczywiscie zostanie). Reszte
    (wymiennik i pompy) tez mam w piwnicy. Fajny uklad mam - za sciana
    kominka jest wneka na lodowke, a pod lodowka pietro nizej jest akurat
    kotlownia :) Wiec rury tez mi wyszly dosc krotkie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.