    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zrobi?em certyfikat energetyczny
    Date: Thu, 12 Jul 2012 10:45:22 +0200

    > No właśnie, bez tych danych to niewiele można powiedzieć :-)
    > 133m2 parterówka bez garazu, podłoga 12cm styro, ogrzewanie wylacznie
    > podlogowe + kondensat + zbiornik 120L, strop 30cm ekofiber, ściany ytong
    > 24cm kl. 600 + 15cm styro na felc na ramki, rekuperacja, okna 6komorowe
    > pcv 3 szybowe.
    >
    > Tak to wygląda
    > https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985

    Wygląda dosyć przemyślane wszystko, u mnie poszło węgla 3T na dom z grzaną
    piwnicą ok 260m2 wszystko caly sezon na ok 23stopnie.
    Zakładając, ze z węgla mamy 4,5kWh (niby 6kWh jest ale odjąc trzeba
    sprawnosc kotla i sam węgiel) + na wodę poza sezonem 172kWh miesięcznie *6
    to na moj dom daje ok 19k kWh, gdzie u mnie przenikalnosc scian wychodzi ok
    wynosi 0,18 [W/mK]
    to wydaje mi się, ze faktyczne zużycie energii u ciebie powinno być jeszcze
    mniejsze niż Tobie wyszło z certyfikatu, ja mam zwykłe
    okna, bez rekuperatora. Certyfikatu jeszczcze nie robiłem :)

    a te skrętki do rozdzielni masz do sterowania oświetleniem pociągnięte, bo
    internet widzę ze juz masz :)

    pozdrawiam
    AT