  • Data: 2012-01-02 15:31:32
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kris napisał:
    > To że teraz płacisz za ogrzewanie 2500-3000 zł rocznie jest wynikiem
    > tego że musiałeś zaiwestwać w PC reku, went mech itd.
    > A przykład Roberta pokazuje że można za ogrzewanie płacić podobnie a nie
    > potrzeba do tego reku, went mech, 20cm styro, itp a w kotłowni zamiast
    > PC za kilkanaście tysięcy + DZ za min kilka tysięcy pewnie stoi kocioł
    > za kilka tysięcy zł.

    Jak zima byłaby taka jak dotychczas - średnio u nas ok minus 1 do minus
    2 stC, to możliwe, że zmieściłbym się w 3 t węgla - 2100, jak
    nadchodzące miesiące by przycisnęło jak w ub roku i byłoby średniodobowo
    po minus 8 - 10, to może do 3,5 t bym dociągnął - 2450 zł.

    Każdy stopień różnicy zew/wew kosztuje mnie coś ok 0,7 kg dziennie,
    czyli ok 50 groszy.
    To jest jakieś 3,2 kWh/delta K/dobę. Ocieplenie jak dla tubylców
    ponadstandardowe, jak na standardy 'grupy', słabe :-) - 14 styro, 25
    wełny, okna standardowe - chyba 1,1, pod posadzką tylko 8 styro, ale pod
    nim kilkadziesiąt cm żwiru - zasypany fundament.
    Kubatura ogrzewana ok 600 m3, powierzchnia 180 m2.

    Bez szaleństw, a koszty ogrzewania zbliżone do PC i inwestycja mniejsza
    :-). Nie próbowałem jeszcze wynalazków jeżeli chodzi o opał, ale mogłoby
    wyjść taniej - miał, czeski groszek itp...

    Airbus kosztuje jednak swoje. :-))).
    Adam... masz jednak szpeje w kotłowni, których ja nie mam - ot choćby
    bufor - za darmo nie był :-). Ja bufora nie potrzebuję. Inny osprzęt
    podobny - pompki, mieszacze, rozdzielacze... to wszystko mamy i ja i Ty
    :-), a kocioł kosztował coś ponad 7 tysi, a nie tyle co PC :-)...

    pozdrawiam
    Robert G.