  • Data: 2012-01-02 15:52:16
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Sty, 15:35, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ciekawe czy ka demu zrobi went mech za 3 tys.

    Pewnie, pod warunkiem ze robisz to na etapie projektu a nie budowy.
    Kominy, brak nawiewnikow higrosterowalnych, brak nawiewnikow w oknach
    dachowych. Reku to 6k pln, rury i anemostaty to 2k pln, za ile
    znajdziesz robotnikow ktorzy to poloza to juz Twoj interes - sa tacy
    co biora za to 20k pln, a sa tacy co to zrobia za 1k pln :-)

    > Bo sam zrobi e DZ np. A statystyczny Kowalski jak nie ma koparki to musi to
    > zleci i wyjdzie dro ej

    No racja - wyjdzie go 1,5-2k pln drozej :) Dalej daleko do 50k pln!

    > Tu ok. Tylko ""dodatki" jak w kazdej kotlowni" tez u Ciebie wyst puj .
    > Samych pomp obiegowych masz kilka sztuk np

    Ja juz pisze ile mnie kosztowala calosc, razem z tymi dodatkami,
    pompami, rozdzielaczami, sterownikami, termostatami etc :) Poprostu
    smieszny jest dla mnie argument "pompa kosztuje 50k pln" bo to
    argument pokroju kogucika. Pompa kosztuje 12-14k pln, dolne zrodlo
    kosztuje 4-15k pln. Dodatki kosztuja ... niewazne ile - bo w kotlowni
    na wegiel czy gaz tez sa potrzebne i kosztuja tyle samo :) Czyli mamy
    roznice na poziomie 16-29k pln. Im wiecej zrobisz sam tym bedzie
    taniej - to jasne.

    BTW. Znam tez kotly weglowe ktore kosztuja wiecej niz moja PC z DZ
    razem wziete ;)

    > U Ciebie jest tak jak piszesz zapewne ale wyliczenia robi em dla
    > przeci tnego inwestora kt ry planuj c budow domu z PC itd musi to w

    Przecietny kowalski ma zwykle mniejszy dom odemnie wiec moze jeszcze
    pare tysiecy oszczedzic na mniejszej pompie i mniejszym DZ ;)

    > kosztach uwzgl dni . I wtedy wyjdzie e zamiast kredytu/got wki 250tys z
    > kot ownia na ekogroszek, bez wariactwa w super termoizolacje musi wzi
    > kredytu/got wki 300 tys jak chce PC+DZ +reku, went mech itp.
    > I wtedy 400z rata wi ksza przez 30 lat

    No jak ktos za to wszystko chce doplacic 50k pln to jest glupi i
    nierozsadny :) Ja sie tylko czepiam ceny ktora podajesz bo to
    kompletnie nierealna i sztucznie wykreowana cena przeciwnikow PC :) Za
    50k pln to juz teraz nawet viessmann kompletnych pomp z odwiertami nie
    sprzedaje tylko duzo taniej :-)

    > Ja np mam 25cm przeci tnej we ny(isover) i nie narzekam

    Czyli roznica miedzy nami to 200m2 welny 5cm - jakis 1k pln.
    Styropianu tez mam ok 200m2 na elewacji - grubsza o 5cm od Roberta to
    tez tysiak wiecej. Razem 2k pln! Gdzie te 50 ?

    > Czyli domy bez went mech reku, 12 cm zamiast 20 cm styro s niezwyczajne;))
    > Kto kiedy powiedzia ze darmowych obiad w nie ma. To e teraz p acisz za
    > ogrzewanie 2500-3000 z rocznie jest wynikiem tego e musia e zaiwestwa w
    > PC reku, went mech itd.

    Owszem ale nie kosztowalo to 50k pln. Juz pisalem ile - WM 3k pln, PC
    22k pln, styro i welna jak widac - 2k pln. Od tego odejmij cene pieca
    ze sterownikiem i kompletnym podlaczeniem go. No mi jak byk wychodzi
    moze 15k pln. Ile mi pompa wytrzyma to sie okaze ale wystarczy ze
    wytrzyma ~15 lat (a znam takie instalacje) i juz bedziemy na "zero" bo
    w tym czasie dwa razy wymienisz piec weglowy :)

    > A przyk ad Roberta pokazuje e mo na za ogrzewanie p aci podobnie a nie
    > potrzeba do tego reku, went mech, 20cm styro, itp a  w kot owni zamiast PC
    > za kilkana cie tysi cy + DZ za min kilka tysi cy pewnie stoi kocio za kilka
    > tysi cy z . Mo e to i maluch w por wnaniu do airbusa ale Airbus darmowy nie
    > jest

    Dalej zupelnie nie rozumiem jak mozesz porownywac bezobslugowy system
    grzewczy do pieca na wegiel :-) Miales kiedys do czynienia z weglem ??
    Cos mi sie zdaje ze nie bardzo :)
    pozdr.

    --
    Adam