  • Data: 2012-01-03 11:25:47
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sty, 12:09, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > A do diabła nie kosztuje? Sam niżej piszesz że 22tys. 22tys to nie jest
    > kilkadziesiąt?

    No dobra - ale pisales raczej o 50, a nie 22 :) To spora roznica.
    Wczesniej pisales (to Ty chyba?) o 10% wartosci domu. Mi tam wychodzi
    ponizej 5%.

    > A liczyć trzeba kompleksowo:
    > PC+DZ
    > Went mech+reku + jakiś GWC  by sie przydał

    Nie mam GWC i jak widzisz - tez sie da :)

    > Kotłownia z kotłem na ekogroszek to koszt kotła 5-7 tys + robocizna. Reszta
    > gratów podobna jak przy PC

    Ano. A podlaczenie PC jest o wiele prostsze niz kotla weglowego
    (calosc w ukladzie zamknietym - nie trzeba dawac wymiennikow, naczynia
    wzbiorczego w najwyzszym punkcie instalacji, zabezpieczen przez
    zagotowaniem kotla, czy zaworu 3g, 4g z mieszaczami) wiec przyjmuje ze
    cena robocizny podlaczenia PC razem z napelnieniem i odpowietrzeniem
    DZ jest taka jak montaz kotla weglowego z calym wymaganym osprzetem.
    Czyli roznice mamy tylko w kosztach polozenia DZ i samego zakupu PC.

    > Kotłownia na gaz to kocioł za nawet 1,5- 2tys (Jackare chyba ostatnio
    > przykład podobno przyzwoitego kotła za tyle podawał) + przyłącze liczmy 1,5
    > tys. + robocizna.
    >
    > Przy PC robocizna wyjdzie drożej bo podłączenie zrobienie DZ np tez skasują.
    > Przy groszku można sobie moim zdaniem odpuści went mech reku i GWC bo

    GWC jest niepotrzebne. GWC przydaje sie bardziej latem niz zima i
    chodzi raczej wylacznie o komfort, a nie jakies wymierne
    oszczednosci :)

    > większe zużycie nie wygeneruje znacząco większych kosztów- jak np dla
    > Kaszpira ktoś tu liczył to nawet ta luna za 1,5tys zł była ekonomicznie bez
    > sensu.
    > Przy PC która jest dobierana na styk zazwyczaj do zapotrzebowania już tak
    > wesoło nie będzie i trzeba albo inwestować w reku went mech itop albo pompe
    > większej mocy(a to dodatkowo kilka tysięcy na start i większe zużycie co
    > miesiąc.

    2-3kW wieksza pompa to przyjmijmy ok 5k pln wyzszych kosztow
    inwestycyjnych. Tym niemniej dla mnie wentylacja mechaniczna z reku to
    juz standard - nawet jakbym robil kotlownie weglowa to mialbym WM z
    rekuperatorem - to jest poprostu duzy komfort, a nie na sile
    dostawiany element zeby cos oszczedzic i zeby moznabylo zamontowac PC.

    > To PC kosztuje kilkadziesiąt tysięcy czy nie kosztuje;))

    Wczesniej pisales o 50. Pisz ze kosztuje nawet 30 (przecietnego
    kowalskiego) to sie nie bede niczego czepial :) Ale nie pisz o 50, bo
    za tyle to viessmann przyjedzie, zrobi odwierty, podlaczy swoja PC,
    zrobi Ci cala podlogowke i jeszcze w reke pocaluje ;)
    pozdr.

    --
    Adam