  • 11. Data: 2011-03-29 13:40:11
    Temat: Re: Świetlówka mnie kopie
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:imo5m6$bae$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > po prostu polacz ta blache z uziemieniem (przewod i bolec PE) i po
    > problemie

    I co to da ?

  • 12. Data: 2011-03-29 13:50:40
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    > Różnicówki 30mA nie wywala, więc wiem jak to zlikwidować. Ale skąd to
    > cholerstwo się bierze?
    >
    > --
    > Bartek

    Nie 600V tylko zgaduję 60V. Wyłącz to całe oświetlenie z gniazdka, zdemontuj
    z akwarium dla pewności i pomierz miernikiem co z czym ma połączenie.

  • 13. Data: 2011-03-29 14:30:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > I co to da ? nie bedzie kopac
    natomniast z dalszych postow info ze pojawia sie napiecie na odseparowanym
    galwanicznie profilu alu to juz ciekawe

  • 14. Data: 2011-03-29 17:32:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał Gut wrote:
    > natomniast z dalszych postow info ze pojawia sie napiecie na
    > odseparowanym galwanicznie profilu alu to juz ciekawe

    To zapewne efekt fotoelektryczny lub indukcja jak to Lawa nam wyjaśnił

  • 15. Data: 2011-03-29 17:48:24
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:imsqeq$kbk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > nie bedzie kopac

    Co daje podpięcie potencjału ziemi do metalowej obudowy ?

    > natomniast z dalszych postow info ze pojawia sie napiecie na odseparowanym
    > galwanicznie profilu alu to juz ciekawe

    Nie może być odseparowany galwanicznie bo nie byłoby napięcia na obudowie.
    CUDÓW NIE MA.

  • 16. Data: 2011-03-29 19:25:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.03.2011 19:32, Marek Dyjor pisze:

    > To zapewne efekt fotoelektryczny lub indukcja jak to Lawa nam wyjaśnił

    Jak wiesz dokładnie, co w tym przypadku jest przyczyną, to może zdradź
    nam tę tajemnicę, dyjor.

    Albo się zamknij.

  • 17. Data: 2011-03-29 19:31:47
    Temat: Zawstydź świetlówkę i kopnij ją dwa razy
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    :-)

  • 18. Data: 2011-03-29 19:36:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak wiesz dokładnie, co w tym przypadku jest przyczyną, to może zdradź
    > nam tę tajemnicę, dyjor.

    napewno nie efekt fotoelektryczny :)

  • 19. Data: 2011-03-29 20:01:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek B." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Co daje podpięcie potencjału ziemi do metalowej obudowy ?

    > Nie może być odseparowany galwanicznie bo nie byłoby napięcia na obudowie.
    > CUDÓW NIE MA.

    No to zapraszam do mnie. Można zjawisko obfotografować, obmierzyć i poświęcić.
    Dziś zrobiłem eksperyment. Wyjąłem świetlówkę z mocowania i zostawiłem wiszącą
    na przewodach. Okazało się, że wskazówka w mierniku pokazuje napięcie zanim
    dotknę czegokolwiek (tzn. jeden przewód mam podłączony do ziemi, drugi zbliżam
    do świetlówek).
    Powodem są chyba kiepskie stateczniki. Po uziemieniu obydwu, zjawisko nie
    występuje, tzn. nic się nie indukuje.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2011-03-29 20:19:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:48:24 +0200, Jacek B. napisał(a):

    > Nie może być odseparowany galwanicznie bo nie byłoby napięcia na obudowie.
    > CUDÓW NIE MA.

    Nie? A myslisz, że przez kondensator nie możesz dostać strzała?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356