eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel? › Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Date: Mon, 20 Dec 2010 14:34:56 +0100

    Witam.

    Szukam działki. Chce się wstepnie zorientowac czy moge kupić rosądnie
    wyglądającą działkę ale nie nie uzbrojoną. Potrzebuje szacować koszta
    uzbrojenia i miec pewnośc ze mogę tam posawić dom nie garaż.

    Wydlubalem z netu masę rad, często sprzecznych, więc nie mam w niczym
    100% pewności, prosze więc o radę.

    Działka jest w granicach miasta.

    Chcę więc wiedzięc co mogę jako jeszcze nie-właściciel zrobic:

    Zapewnę mogę:

    a) Iść do gminy i poprosić o plan zagospodarowania terenu. Jaki
    parameter interesuje urzednika? Dzielnica? Ulica? Ile to może potrwać?

    b) Iśc do gminy po warunki zabudowy. Znowu wystarczy dzielnica? Może
    jakis numer działki? Ile to może potrwać?

    c) Dowiedziec sie czy gmina ma jakieś fundusze unijne na podpinanie
    kanalizacji w *tym* miejscu?

    Ale czy mogę jako nie-właściciel:

    a) sprawdzić księgi wieczyste czy zastaw sądowy o ile takowe w ogóle
    może istnieć?

    b) Rozkład mediów, w szczególności oszacowanie odległości od wody,
    kanalizacji i prądu. Jakieś mapki bez wartości prawnej, ale z urzędu
    powinny wystarczyć mam nadzieję do szacunku. Mogę je pozyskać
    przychodzac z ulicy i mówiąc o jaką ulicę chodzi? Ktoś mi je "zkseruje" ?

    c) Zapytać w wodociągach o możliwośc podpięcia (bez skutków prawnych,
    tzn ktos zerka w mapę i mówi, tak, tam się da).

    d) Podobnie kanalizacja i prąd.

    e) Ocenić własność prawną (czy to nie zadanie notariusza?), czy aby na
    pewno nie ma tam np. toczacych się spraw spadkowych i innego prawnego
    problemu.