  • 31. Data: 2011-01-28 16:29:21
    Temat: Re: Tani węgiel? To już mit
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:ihun18$ie2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >

    > moze i mozna uniknąć - powiedzmy ze nie uniknąłem - nie mam palacza ani
    > gosposi. Wiec ile mnie kosztuje palenie w piecu i zrobienie prania? W
    > złotówkach poproszę.

    Podaj dane, to podstawię do wzoru:
    Wartość Twojego życia / czas życia = koszt godziny.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2011-01-28 16:33:18
    Od: <o...@p...onet.pl>

    > Prąd przy budownictwie nieocieplonym można liczyć 100W/m2. To daje
    > teoretyczne maksymalne zapotrzebowanie 2,4 kWh/dobę/m2.

    ......Za prąd po nowej cenie płacę 0,2715....
    Gdzie jest taki tani prąd?

  • 33. Data: 2011-01-28 16:44:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Podaj dane, to podstawię do wzoru:
    > Wartość Twojego życia / czas życia = koszt godziny.

    takie to troche mało ekonomiczne myślenie - jak na ciebie - zadziwiające. Bo
    przecież koszty węgla z prądem (minus koszt obsługi pieca) wyliczyłeś w
    złotówkach. No wiec jaki był koszt obsługi pieca?

    b.

  • 34. Data: 2011-01-28 16:49:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > ......Za prąd po nowej cenie płacę 0,2715....
    > Gdzie jest taki tani prąd?

    G12 2 taryfa Enea.

  • 35. Data: 2011-01-28 16:53:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Bo przecież koszty węgla z prądem (minus koszt obsługi pieca) wyliczyłeś w
    > złotówkach. No wiec jaki był koszt obsługi pieca?

    U mnie czas i dodatkowe koszty wychodzą ponad 3000-4000/rok. Obsługa pieca,
    czyszczenie komina, kupowanie, transport, przeładunek opału, koszt
    czyszczenia i wynoszenia popiołu, opłaty za utylizację popiołu. Do tego
    jeszcze trzeba kupić opał.

  • 36. Data: 2011-01-28 17:00:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie czas i dodatkowe koszty wychodzą ponad 3000-4000/rok
    > Obsługa pieca, czyszczenie komina, kupowanie, transport, przeładunek
    > opału, koszt

    czy masz w portfelu więcej o 3000zł dzieki nie-posiadaniu pieca?

    b.

  • 37. Data: 2011-01-28 20:18:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-28 11:46, Jacek pisze:
    > Ktoś tu w łańcuszku od kopalni do odbiorcy chyba przesadził, albo
    > pismacy coś mieszają.
    > cennik miałów:
    > http://www.kwsa.pl/323,,sortymenty_mialowe-odbior_sa
    mochodowy.html
    > cennik węgla grubego:
    > http://www.kwsa.pl/327,,grube_srednie_paliwa_kwalifi
    kowane.html
    > Jacek

    Czas kupić Jelcza 315 z przyczepą i dymać nim do kopalni i nazad ;)
    3 razy w tygodniu i jeszcze się z tego wyżyje :)

    Albo zamówić przetarganie przez PKP paru wagonów ;) Kurde w sprzęcie
    komputerowym to marża 5% jest już bardzo dobrym zarobkiem :)

    Pozdrawiam !

  • 38. Data: 2011-01-28 20:30:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Sty, 09:49, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > Czy przy takiej cenie rzeczywiscie koszty ogrzewania weglem beda
    > porownywalne do innych mediow?

    > tonę<<http://www.rp.pl/artykul/309904,601161.html

    sciema.
    U mnie w zeszlym roku kupowalem w lato za 650zl/t (okolice bytomia).
    Jak w tym roku bedzie podobnie to bedzie ok.
    Spalam rocznie w 140m2 domu jakies 4 tony.

  • 39. Data: 2011-01-28 20:55:11
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    tyle ze sprobuj w zimie pojechac na urlop cala rodzina:)
    wyleczylem sie skutecznie z wegla.
    tylko gaz i tylko z ociepleniem

    a do przyjemnosci i dokladania w ramach spalania tluszczu mam kominek:)

  • 40. Data: 2011-01-29 06:58:11
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Przyroda nie lubi prózni. Jak na składach wystawia cene 1000zł za tonę
    > polskiego wegla to pojawi się czeski, ukraiński i bóg wie skąd jeszcze w
    > niższych cenach

    Mi koledzy z pracy wmawiają że mają tak "wyregulowane" piece (domy po 200 m
    kw) że płacą 2000 zł rocznie za ogrzewanie na węgiel.
    Podejrzewam że ta "regulacja" odbywa się za pomocą utrzymywania w domu 16
    stopni, choć temu intensywnie zaprzeczają.

    MS