  • 11. Data: 2016-02-25 21:23:31
    Temat: Re: Wkrętarka NIE akumulatorowa - warto?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 12:29:09 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > jasne ze warto miec wiertarke z przewodem. Powod prosty, to moc. Akumulatorowa na
    wrzecionie ma w stosunku do taniej marketowej na 230V z 10 razy mniejsza moc.

    Pytanie ile musi mieć obrotów to wrzeciono.
    W akumulatorowych to podoba mi się że od 1 obrotu masz 95% momentu obrotowego.
    Czyli masz 95% kontroli nad tym co robi wrzeciono.
    A sieciowej sobie tego nie wyobrażam.

    Pytanie DO CZEGO potrzebuje autor takiej wkrętarki.

    Wiem to nie na temat ale w USA jak byłem kupiłem sobie Dewalta 18V.
    Trochę ciężka ale jak człowiek się przyzwyczai to bajka.
    Kiedyś w piwnicy bloku z czasów komuny wierciłem otwory i dała rady.

  • 12. Data: 2016-02-25 21:54:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile obrotow zalezy od srednicy wiertla i w czym wiercone. Wiertlo fi5 i drewno to 3
    tysiace troche malo. Wiertlo fi13 i stal to z 250 moze byc za duzo.

  • 13. Data: 2016-02-25 22:27:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Ile obrotow zalezy od srednicy wiertla i w czym wiercone. Wiertlo fi5 i drewno to 3
    tysiace troche malo. Wiertlo fi13 i stal to z 250 moze byc za duzo.

    Tylko dlaczego zaczęliście mówić o WIERTARKACH, skoro autor wątku pytał
    o WKRĘTARKI?

    --
    MN

  • 14. Data: 2016-02-25 23:37:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem. Tak samo wyszlo. Moze dlatego ze wkretarki z kablem to albo niewielkie
    urzadzenia a niewielkiej mocy, albo klucze elektryczne np do kol w samochodzie. A
    moze dlatego ze nie widzialem wiertarki akumulatorowej bez sprzegla przeciazeniowego.
    Taka wiertarka moze byc i jest czesto uzywana jako wkretarka. Nie widzialem rowniez
    taniej wiertarki na 230V ze sprzeglem przeciazeniowym. Rasowa wkretarka nie bedzie
    miala sprzegla tylko mlotek pozwalajacy dokrecic i odkrecic srube lub wkreta.

  • 15. Data: 2016-02-26 09:48:28
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 21:23:33 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > W akumulatorowych to podoba mi się że od 1 obrotu masz 95% momentu obrotowego.
    > Czyli masz 95% kontroli nad tym co robi wrzeciono.

    Tak też jest. W sieciowej moment się pojawia stopniowo. Ale od startu też go tam
    troche jest. Dlatego w sieciowej ważne jest odpowiednie korzystanie ze sprzęgła.

    > Pytanie DO CZEGO potrzebuje autor takiej wkrętarki.

    Pewnie jak zwykle. Wywiercić otwór w szafce kuchennej, wkręcić coś w drewno, może
    wkręcić cos w sciane, może jakaś mała praca w PCB...

  • 16. Data: 2016-02-26 09:52:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-25 11:32, Marcin N wrote:

    > To już wychodzi z 5 stów. Za 5 stów to będę miał 5 wkrętarek 230V, albo
    > jedną taką i jedną amatorską akumulatorową NiCd - i jeszcze mi 200 zł
    > zostanie.

    No jak ma być po taniości to ja nie wiem, szkoda mi kasy na badziewny
    sprzęt. Miałem kiedyś 2 tanie wkrętarki - nigdy więcej

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2016-02-28 21:06:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-24 o 10:31, Marcin N pisze:
    > Mam wkrętarkę akumulatorową, ale czasem bywa tak, że baterie wyczerpią
    > się w najciekawszym momencie pracy.
    >
    > Pomyślałem, żeby zamiast kupić kolejną baterię - kupić wkrętarkę
    > sieciową (230V). Czy używaliście takich?
    Ponieważ przy amatorskich pracach prawie zawsze okazuje się, że
    akumulator jest rozładowany w momencie, jak jest potrzebny kupiłem
    prawie najtańszą wkrętarkę na 230 V. Gruby i sztywny kabel wymieniłem od
    razu na cieńszy 5-metrowy (wiem, że tracę gwarancję, ale za 99 zł płakać
    nie będę). Po roku używania powiem, że 5 metrów kabla rzadko się
    przydaje - wystarczyłoby 3 -3,5. Mam teraz komfort, że wkrętarka ZAWSZE
    działa.
    Jacek

  • 18. Data: 2016-02-28 21:10:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 21:06:35 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Ponieważ przy amatorskich pracach prawie zawsze okazuje się, że
    > akumulator jest rozładowany w momencie, jak jest potrzebny kupiłem
    > prawie najtańszą wkrętarkę na 230 V.

    Zalezy co tam robisz ale przy wiekszej ilosci wkretow lepiej kupic wkretarke,
    a nie wiertarke, bo jest po prostu lzejsza. Przy 10 wkretach nie ma znaczenia,
    przy tysiacu ma OGROMNE ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-02-28 21:26:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 21:10, Adam Sz. pisze:

    > Zalezy co tam robisz ale przy wiekszej ilosci wkretow lepiej kupic wkretarke,
    > a nie wiertarke, bo jest po prostu lzejsza. Przy 10 wkretach nie ma znaczenia,
    > przy tysiacu ma OGROMNE ;)

    Wkrętarka sieciowa nie jest cięższa od akumulatorowej.
    Nie mówimy o WIERTARKACH.

    --
    MN

  • 20. Data: 2016-02-29 08:07:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 21:26:22 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Wkrętarka sieciowa nie jest cięższa od akumulatorowej.
    > Nie mówimy o WIERTARKACH.

    A racja, sorki - wczoraj przeczytalem, ze Jacek kupil "wiertarke". Cos mi sie
    poplatalo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.