  • 171. Data: 2009-02-09 19:07:00
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > Za mlody jestem zeby znac jakos szczegolowo te ustawy, ale tamte czasy
    > dobrze pamietam, kolejki i handel dolarami i ten cud bonow towarowych PKO o
    > rownowartosci dolara. :-)

    Markowi nie chodzi o chwalenie PRL-u, ale o krotki koncowy okres rzadow
    Rakowskiego, gdy wraz z owczesnym ministrem przemyslu Mieczyslawem Wilczkiem
    opracowali i przeprowadzili przez Sejm najbardziej liberalna ustawe
    gospodarcza, jaka kiedykolwiek byla w Polsce. Pozniejsze rzady solidarnosciowe
    i eseldowskie jedynie juz psuly, komplikowaly i koncesjonowaly. Tu akurat
    z monstrualnego wprowadzania koncesji dla swoich kumpli (zreszta niewydolnych)
    zaslynal niejaki Glapinski, ostatnio kasujacy duze odprawy od ktoregos telekomu.
    On, gdy w roku 1992 wprowadzil koncesje na import paliw, rozdzielil je
    pomiedzy swoich niewydolnych kumpli i w efekcie stalem w kolejkach po paliwo
    jak za stanu wojennego. Glapinski - warto zapamietac nazwisko. Kwintesencja
    demoralizacji solidarnosciowcow po dojsciu do wladzy, symbol republiki
    kolesiow. I biedna ofiara nocy dlugich nozy (to minister rzadu Olszewskiego).
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 172. Data: 2009-02-09 20:18:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Za mlody jestem zeby znac jakos szczegolowo te ustawy, ale tamte czasy
    > dobrze pamietam, kolejki i handel dolarami i ten cud bonow towarowych
    > PKO o rownowartosci dolara. :-)
    > Jest w ekonomi prawo slabego pieniadza, gorszy pieniadz wypycha lepszy
    > pieniadz, papier zastapil zloto. Ludzie z branzy smieli sie, ze slaby
    > pieniadz dolar wypycha lepszy pieniadz zlotego. Czasy dziwnych
    > paradoksow, szczescie ze juz minely.

    nie pamietasz bo to było potem.

    ludzie zakładali firmy, handel kwitł jak w Hongkongu, można było kupic każdy
    towar z całego swiata bez pitolenia że dystrybuto r nei przewiduje tego na
    polskę itp bzdetów. Zasady były proste : co nei jest zakazane jest
    dozwolone, a zakazów było bardzo mało.

  • 173. Data: 2009-02-09 21:16:09
    Temat: Re: Budowlaniec i budzetówka
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    > Nauczyciel na bank będzie miał ferie i wakacje wliczone w rok ciężkiej
    > pracy jako urlop. Jak ma bidę to idzie dorobić w tym czasie...

    Jak budowlaniec ma bide i zastój, to niech też dorobi w tym czasie.

  • 174. Data: 2009-02-09 22:57:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja tez pisze o gieldzie, tylko o gieldzie.

    Wczytalem sie dopiero w sens Twoje wypowiedzi i poza jednym zgadzam sie z
    Toba w calosci. To jedno zastrzezenie dotyczy stwierdzenia, ze nie wszystkie
    akcje nadaja sie do spekulacji. Moim zdaniem nadaja sie i nie tylko akcje.
    Dzis spekulowac mozna praktycznie wszystkim. Przykladem tego moga byc
    warranty, czy jednostki indeksowe. Tak naprawde akcje nie musza miec wiele
    wspolnego z kondycja firm i cena ich moze rosnac i spadac nie zaleznie od
    wartosci samego emitenta. Taka sytuacja w Polsce zdazyla sie juz drugi raz.
    Nikt na pewno nie wie czemu rosnie, jak dlugo, czemu wszystko i czemu
    zaczyna nagle spadac, jak dlugo i jak bardzo. Spekulacja byla przyczyna
    kryzysu lat 30 ubieglego stulecia. Wystarczy zatem dobry czas i spekulowac
    mozna czym sie da. Ale masz racje nie wszyscy na gieldzie wylacznie
    spekuluja, nie wylacznie w kazdym razie.

    > Mialem na mysli, ze ma on duzy wplyw na to jaki bedzie _wykazany_ zysk za
    > dany rok.

    Oczywiscie ze tak. Chodzi mi o to ze od tego jest prezesem, aby dbac o zysk.

  • 175. Data: 2009-02-10 09:28:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > czas i spekulowac mozna czym sie da. Ale masz racje nie wszyscy na
    > gieldzie wylacznie spekuluja, nie wylacznie w kazdym razie.

    Zgadzam sie, ze "spekulowac mozna czym sie da", ale sa rzeczy ktore nadaja
    sie bardziej lub mniej. Przynajmniej w danej chwili - przeciez jesli
    oczekiwana cena akcji ma byc nizsza, albo wznosic sie zbyt wolno, jaki sens
    ma spekulacja?

  • 176. Data: 2009-02-10 11:46:38
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Ghost napisał:

> [...]
    > nadaja sie bardziej lub mniej. Przynajmniej w danej chwili - przeciez
    > jesli oczekiwana cena akcji ma byc nizsza, albo wznosic sie zbyt wolno,

    Możesz grać na spadki
    pzdr.
    rafał

  • 177. Data: 2009-02-10 12:44:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Możesz grać na spadki

    Ale nie samymi akcjami, a o nich mowa.

  • 178. Data: 2009-02-10 16:19:08
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    wolim <n...@t...pisz> napisał(a):

    > Jak budowlaniec ma bide i zastój, to niech też dorobi w tym czasie.

    Budowlaniec nie ma i nie będzie miał takiej ilości wolnych i płatnych dni ile
    ma nauczyciel. Dla tego porównywanie płac w budżetówce do wolnych zawodów ma
    taki sens jak Twój wpis, aby budowlaniec sobie dorobił. On dorabia cały czas,
    nauczyciel tylko jak ma wolne :).