  • 41. Data: 2009-07-05 08:04:47
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Nie wiem gdzie tu odwrot, no ale to nie wazne. :-)

    :) Tak to jest jak się pisze i czyta po łebkach.

    > Jezeli w duzym zasobniku mamy ciepla wode na gorze a zimna na dole, to
    > biorac prysznic z duza iloscia wody powodujemy, ze zimna dosc szybko
    > wypiera ciepla, to jest jasne. Kociol dostanie impuls ze temp. spadla i
    > trzeba wlaczyc ogrzewanie wody, ale prysznic dalej odkrecony. Teraz, czy
    > kociol zdazy dogrzac 300 L tak zeby kapiacy tego nie zauwazyl to pewny nie
    > jestem i tyle.

    Ja u sibie zamontowałem termometr i mierzę temperaturę na górze zbiornika.
    I jeżeli zużywam ciepła wodę to nie jest tak że termometr cały czas pokazuje
    powiedzmy 50C i jak się skończy to nagle wyświetli 20C.
    Jak zużwyam wodę to temperatura spada np do 45C ale to nie oznacza, że mam
    tylko 3 litry tylko jest jeszce tej wody trochę.

    > Ale jaka pompa?? Kolega Ariusz ma miec kociol gazowy, podejzewam ze z
    > zaworem trojdrogowym i priorytetem dla CWU. Temperatura na gorze spada do
    > 40 stopni i wlacza sie kociol ktory ma ogrzac 300 L zimnej wody w ponad
    > polowie zbiornika.

    To można policzyć, ale u mnie dolna wężownica ma 1,07m2, oczywiście nie
    nagrzeje tej wody w pięć minut ale jak zpoadasz 70-80C to myśle że dość
    szybko.

    > Miesza sie bo grzejesz dolna wezownica, gdybys grzal gorna to sie nie
    > zmiesza i o to chodzi.

    Może tak a może nie :), ale to trzeba empirycznie stwierdzić :)
    Choć rozum mówi, że masz rację :)

    Pozdrawiam Michał